At undgå ektromagnetisk stråling i hjemmet (EMF)

Foruroliget af den megen omtale på nettet om, at vi i stigende grad omgiver os af el-forbrugende maskiner:  PC- mobiler - fjernsyn - microovn - vaskemaskiner - tørretumblere og køkkenmaskiner mv, og altså  næsten konstant udsættes for en sky  af skadelig stråling, besluttede jeg at gøre noget ved det.

Som sagt, så gjort: Jordspyd i haven, loddede forbindelser til 1) håndledskænke foran PCen, og 2) kobber-strømpe tværs over sengen. Omhyggeligt udført, da jeg ikke kan teste forbindelsen - men regner den for god, da brønden i haven viser grundvand på 5 meters dybde. Alle væg-kontakter slukket for natten.

Og så - første nat - anbringer jeg min bagdel på strømpen, læner min tilbage med dynen i vished om en særlig afslappende søvn. Det tog mindre end 20 sekunder at blive kaldt tilbage til virkeligheden: Strømpen var strømførende! Sådan føltes det i hvertfald. En ubehagelig kløende fornemmelse. Flere forsøg på måling. Afmontering.

Det store spørgsmål er så: Hvad var det jeg oplevede? Ethvert forslag - selv de mest alternative - modtges med kyshånd.

Det skal lige med, at jeg med vilje fravalgte husets egen jordforbindelse.




Foruroliget af den megen omtale på nettet om, at... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil ikke frikende mobiltelefoner, for at skade hjernen.. (ikke strålingen i hvertfald)
Men møder mange børn på vej til skole, der går med næsen i den dumgørende skærm.. de har koncentrations/nakke/motorik/diverse andre problemer - inden de er i gang med livet, i det hele taget.. så jo - stråling er farligt.. Mobilstråling på skærm/wifi/dumligørelse at vi ikke kan være alene med stilhed i en time, uden vi bliver bange for os selv.. (men ok - kig ind, og bliv bange)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Korrekt man kan godt blive dummere at  kigge for meget på skærme, Men man kan også støde ind i en lygtepæl medens man kigger på mobilen, så helt ufarlig er det ikke. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja, men det er jo netop "dumligørelse" - strålingen fra mobilen tager hjernen fra "observer, tænk, handl" Til - "kig på skærm - tænk ingenting - gå ind i pæl - hyl"  lig med - få ikke medlidenhed fra mig...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Den amerikanske tryllekunster og  magician James Randi har for ca 30 år siden udlovet en dusør 1,000000 dollar for den som kan bevise under et kontroleret  forsøg , at alt det der overtros agtige , og det er alt lige fra astrologi , auralæsning til akupunktør osv , virkeligt virker  , og ingen har til dato prøvet , selv om millionen med renter nu er kommet op over 30 millioner dollars .

Folk vil bedrages og det bliver de......................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Blot til info - hvis nogen skulle have troet på det .  ..  så drejer vores seng ikke rundt..
Men min svigerfar (hinsides nu) brugte den med de to ledninger i stikkontakten ,og troede på det (og fik andre til at tro på det    )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Jeg vil nu ikke bare affeje bekymringerne som religiøst-speltmor-hippiepjat.

For ikke så længe siden lavede en 9. klasse et forsøg med karse, og de resultater giver da en smule stof til eftertanke:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/f...nal-opsigt

Jeg pakker på ingen måde mit hus ind i hverken bly eller sølvpapir, men på den anden side har historien også bare vist at det, der på et givent tidspunkt har virket sikkert, senere er blevet voldsomt problematisk.

Kan nævne i flæng:
Bly, asbest, thalidomid, kviksølv, diverse pesticider fortsæt selv listen.



 Aldrig gå ned på udstyr!

Natur skrev den 24-05-2018 09:01:19

Blot til info - hvis nogen skulle have troet på det .  ..  så drejer vores seng ikke rundt..
Men min svigerfar (hinsides nu) brugte den med de to ledninger i stikkontakten ,og troede på det (og fik andre til at tro på det    )

 Kan du ikke lige uddybe det med to ledninger i stikkontakten? Når jeg sætter noget i stikkontakten, er det altid med to ledninger, som fører til en brugsgenstand.

Hvis man vil undgå stråling fra elektromagnetisme, skal man befinde sig i et Faradays bur, som i øvrigt ikke behøver at være jordforbundet. Hver gang du sætter dig ind i en bil er du i faradays bur. Så hvis man vil undgå elektromagnetisk stråling, skal man være omsluttet af metal. Så den med at lægge et kobbernet i sengen dur ikke, man skal være omsluttet af kobbernettet.



fase

Det er ikke rigtigt , faradays bur stopper ikke elektromagnetisk stråling , men stopper et eletriktriks felt som  ikke kan trænge ind i fx et aluminiums drivhus eller en bil , som du jo sagtenst kan modtage radiobølger inde i ,  som er elektromagnetisk stråling.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

@S.Fabrin - den med de 2 ledninger er blot 2 ledninger, der er afsluttet i en lille boks, uden at føre nogen steder hen / eller have nogen virkning andet end at man tror på, at boksen neutraliserer stråling..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@ Karl Smart: Nu er wikipedia selvføligelig ikke hardcore videnskabeligt, men alligevel - et Faradaybur stopper både felter og EM stråling, men afhængingt af maskestørrelsen

https://da.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur

Generelt: Jeg har ret stor tiltro til NGO'er med speciale i eks cancer - på Kræftens bekæmpelses hjemmeside er flere artikler om stråling.

EMF generelt: https://www.cancer.dk/hjaelp-viden/fakta-om-kraeft/aarsager-til-kraeft/straaling/aarssager-elektromagnetiske-felter/

Mobiltelefoner specifikt: https://www.cancer.dk/hjaelp-viden/fakta-om-kraeft/aarsager-til-kraeft/straaling/mobiltelefoni-og-kraeft/


Og det korte budskab er: hvis du ikke bort lige under højspændingsledninger og sover med telefonen under hovedpuden, så er der ingen dokumentation for fare.

youtube postulater er her ikke betragtet som dokumentation.


Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis