Tæring eller helt normalt?

Hej

Jeg har et et år gammelt køkken armatur, forbundet med pex-rør via messingfittings. Da jeg rodede med det i dag kunne jeg se, at der er noget hvidt stads rundt i samlingen af fittingen. Er det normalt for så ny en installation eller er der noget galt?


Beklager det dårlige billede. Det er en svær vinkel!

Hej Jeg har et et år gammelt køkken armatur... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

For at være på den sikre side: Den forkerte pakning har alene betydning for, om det holder tæt, right? Ikke for, at fittings  tager skade el.lign.?

Så hvis jeg pakker det om kan jeg godt bruge samme fittings m.m.? (Så længe jeg har noget nyt garn :-) )

Okay. Jeg tænkte, at pakgarnet måske har en beskyttende funktion ift. metallet, men det er så ikke tilfældet?

Pakgarnet tætner sammen med salven i gevindtrådene. I nogen grad afholdes de to fittings også fra at gro sammen af korrosion.


Elektronikteknikeren

Jeg "bumper" lige den her op engang :-): Er det et problem, at pakgarnet er kørt af, hvis samlingen ellers er tæt?

Nej det er ikke et problem, problemet består i, at det er svært at få samlingen tæt.


fase

Det vigtigste er at samlingen er tæt, det kunne den måske også være uden garn, garnet giver bare bedre chancer for en tæt samling

Og hvis du synes det føles fugtigt kan du prøve at spænde efter. 

Du må gerne fjerne det overskydende garn, det gør ingen nytte hvor det sidder nu. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis