Tæring eller helt normalt?

Hej

Jeg har et et år gammelt køkken armatur, forbundet med pex-rør via messingfittings. Da jeg rodede med det i dag kunne jeg se, at der er noget hvidt stads rundt i samlingen af fittingen. Er det normalt for så ny en installation eller er der noget galt?


Beklager det dårlige billede. Det er en svær vinkel!

Hej Jeg har et et år gammelt køkken armatur... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Og så en lighter til sidst, så er der der næsten ikke et øje tørt.

Det er sgu pakket forkert. Det ser ud som om, at fehåret er blevet kørt af, hvilket vil sige at det er blevet viklet forkert på.
Der er ikke kun tale om en masser overskydende fehår.
Løsning: Pak det om og gøre fittings rent inden om pakning.
Enig med Natur: Selv gjort skal være vel gjort ;-)
DavidNiels, har du selv pakket det? :-)


Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 

Hvis man har viklet garnet på gevindet anderledes end indefra og ud og med uret, så kan garnet blive "kørt af" når man skruer noget på gevindet, som det ser ud til på fotoet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Her er et lidt bedre foto. Kan godt se, at det ser skidt ud, men var ikke klar over, at det kunne være decideret forkert.

Du må undskylde min uvidenhed, men hvilken betydning kan det få/får det? Utæthed?

Hvis det er viklet forkert, bliver det ikke tætnet, men smidt ud.. det skal vikles "med" drejningen..
Prøv at forestille dig, at du skal hive en snor med ind, når du skruer et låg på et glas - hvis snoren går den forkerte vej, vil de ikke med ind.. (svært at forklare, kan jeg godt se..)


@christiannielsen - det var da en underlig kommentar? den eneste - måske mærkelige - kommentar i tråden er, om trådstarter har lavet det selv.. og det tror jeg simpelthen ikke..
og hvis det forholder sig sådan?, så vil han jo gerne lære at gøre det korrekt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

sorry, intet ondt ment. Tilbage til tråden.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ingen skade sket. Og for god ordens skyld: Jeg har ikke selv lavet det, så jeg bliver på ingen måde fornærmet over kritikken ;-)

Sagen er, at jeg ingen forstand har på vandinstallationer, men jeg meget gerne vil forstå det. Derfor mine spørgsmål :-)

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis