Ophæng af vægskab og hylde

Hej.

Skal have hængt 2 vægskabe og 1 hylde op.

Vægskabene vejer 7 kg hver.

Væggen er en murstensvæg, udenpå er der et lag på ca. 1 cm af noget materiale man let kan hamre et søm igennem. Væggen er ca. 2 meter bred og 2,5 meter høj.

Jeg er i tvivl om længde og diameter af skruer og plugs, hvordan matcher jeg dem? Og hvor lange og brede skal de være?

Jeg har allerede omkring 40 kg af forskellige ting hængt op på væggen. Er der nogle grænser for hvor meget man kan hænge op?

Hej. Skal have hængt 2 vægskabe og 1 hylde op.... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

De skruer du henviser til er kun 60mm lange. Så skal jeg købe plugs der er 50mm lange? Skruerne skulle efter sigende være mindst 5mm længere end plugs'ene.

Nej de går udmærket i 40 mm plugs, den gør alligevel ikke nogen gavn ude i murens pudslag. 

Du banker plugs ind i muren så den er CA. bag pudslaget. Eller sagt på en anden måde, du banker skrue og plugs ind igennem beslag i skabet så der mangler ca. 20 mm ind imod beslag. Så skruer du resten. 

Så passer pengene. Så sidder det der hvor muren er stærkest. 

I så godt materiale som en mur er, kan alt stort set holde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

DanH skriver ellers at 40mm plugs ikke er lange nok..? Er det fint nok at bruge en 60mm skrue i en 60mm plug? Har set andetsteds at skruen vist helst skal være mindst 5mm længere end plug'en.

Det var nu ikke det jeg sagde. Jeg sagde, at en 50mm skrue ikke var lang nok - simpelthed fordi skruen ikke kommer langt nok ind i murstenen. 40mm plug er helt fin - den skal bare bankes længere ind i hullet, så det sted hvor skruen og plugen begynder at presse mod murstenen er langt inde stenen.


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Tror ikke du kan bruge betonskruer (eller sømplugs) til ikea skabe, pga deres særlige monteringsbeslag. Der skal bruges skrue med fladt hoved - panhead.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis