Legehus med flisegulv

Hej,

Jeg skal lave et legehus til datteren og vil af hensyn til havens indretning og sammenhæng med en fliseterasse lave et aflangt hus (ca. 2,5 meter bredt og 1 meter dybt i indre mål) med en dobbeltdør der åbner huset på bredsiden. På den måde hænger huset sammen med terrassen og vi voksne kan være tæt på når datteren leger i huset  

Et par spørgsmål I måske kan hjælpe med svar på?:

1. Kan det godt fungere at lægge legehusets vægge direkte på fliserne så gulvet indenfor bliver fliser? (Og altså ikke bræddegulv som er hvad jeg ellers har set og kan læse om i diverse guides her på forummet)

2. Når man så sætter vægge/bundrem direkte på fliserne, hvordan sikrer man så mod fugt der suges op i træet? Man vil vel typisk bruge er par lag tagpap, men giver det ikke så meget luft at det trækker ind og er for fristende for mus?

3. Er størrelsen på 2,5 m2 mon ok i sådan et aflangt hus? Det skal siges, at der også vil være lidt veranda foran legehuset  

På forhånd tak for svar!

Claus 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ok med fliser inde i huset. Jeg har lavet et lignende hus til børnebørn (samt 3-4 legetårne) Det lille hus er faktisk det der er mest brugt. Men det kommer jo an på antal børn i familien, da det kun er interessant med legehus fra ca. 4 - maks 10 år.  Jeg lavede dør i gavlen, lukket med magnet så man aldrig kunne låse sig inde. Desuden en lille dobbelt låge i siden med 10 cm bred "købmandsdisk" Den ene 1/4 del af taget er hængslet så den kan lukkes op og man har mere udsyn. 

Huset er placeret bagerst i haven, tæt på sandkasse m.m. så man kan lave sandkager.

Børnene kan så også få lidt "voksen fred" Det skal siges at der er søskende i forskellig alder.

tagpap på fliser hjælper ikke meget på fugten, men det gør heller ingen forskel i forhold til mus m.m. Det går jo hele vejen, og fylder kun 2-3 mm 

Men som jeg antyder skal huset jo kun holde en kort årrække.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også