Beton tag, carport

Hej alle i kloge mennesker

Mit tag på min carport består af et beton dæk eller hvad man skal kalde det.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at brække det skidt ned og få lavet en helt ny tag konstruktion.

Men hvordan brækker jeg sådan et lag ned uden at det flår hele huset med ned?

Taget støtter i den ene side på huset og den anden siden på en mur over til naboen.

Nogle ideer?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det var nok en af de få ting, jeg ville få en entreprenør til, han har jo forsikring, hvis noget går skævt.

Kunne de være en ide, at beholde betontaget, og lave en ny tagkonstruktion oven på, evt bare en gang tagpap, hvis det er fordi det er utæt. 

Vi prøver igen, i morgen --

Der skal bruges en fugeskærer, som kan skære taget over inde ved huset. De sidste 5 cm ind til huset bliver du nok nødt til at hugge væk. 

En fugeskærer med klinge kan du leje hos et materieludlejningsfirma, f.eks. Ramirent eller Del-Pin.

Du kan også få et beton bore- og skærefirma til at udføre opgaven.

Søren O

Når man så er i gang med at skære taget over, skal man beslutte sig for hvornår man forlader matriklen  For lige pludselig kommer "lortet" jo ned i hovedet på en.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Ja og har taget fat i muren på den anden side, vælter den også   

Så vel masser af "soldater" og skær det ned i mindre stykker....

Vi prøver igen, i morgen --

De carporte jeg har set, var murværket ikke værd at gemme på.  At få taget ned er ikke en typisk gør det selv opgave. Alt kan stort set gå galt.  Det vil ihvertfald være en fordel at have en truck eller bygge lift eller bedst af alt en Manitou og en hel del soldater.  Også noget støtte sidevejs.  Det er ikke en mukkert og trillebør projekt og rimelig farligt tillige med.

km
Annonce

Havde også godt tænkt på en masse soldater til at støtte, men det kan godt være i har ret at det er noget af en opgave.

Kender i nogle der kunne gøre det i Herning området jeg kunne ringe og snakke med?

Omkring dit postnummer har vi  "Sejer Pedersen a/s " de er ofte billigst når man taler om nedbrydning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis