Undgå mugdannelse i skur

Hej,

Vi har et skur på 10kvm. Det er bygget på et træskelet og beklædt med Hardieplank. Indvendigt er der vindpap. Bunden er fliser på en sandpude.

Skuret benytter vi til opbevaring af haveredskaber osv., og vi havde et par stålreoler med MDF-plader til overs som vi satte derud. MDF-pladerne er i løbet af vinteren blevet dækket med et lag af mug, så de er smidt ud. Det var måske også en dum løsning at have dem i et skur.

Jeg tænker om det er brug for noget ventilation i skuret. Der er en lille centimeter rundt langs gulvet, hvor der kan komme luft ind, men mod vest har vi et vægdrivhus, så der er lukket den vej.

Vil det hjælpe at montere et par ventilationsriste for at sikre en bedre ventilation i skuret?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

- Taget er tagpap og undersiden er af træ. Det ser ikke fugtigt ud.

Ja der skal nok mere udluftning til, nu ved jeg ikke om du har muligheden, men det er ofte effektivt, hvis man kan få udluftningen i væggene  oppe ved taget, så der er en sprække på mindst de to sider.


Vi prøver igen, i morgen --

Der er fint plads til ventilationsriste i hele vejen rundt. Jeg tænker at der skal mindst to til for at sikre luftskifte?

I området hvor vi bor kan jeg se at det er meget populært med solcelleventilatorer som denne:

https://www.jemogfix.dk/luftsolfanger-12w/7131/9049083/

Er det en bedre løsning? Det ser ud til at de typisk kun har denne til indblæsning, hvor jeg (helt uvidende) forestiller mig at der også burde installeres en rist hvor luften kan komme ud.

Hej Martin
Fandt du en god løsning ? Jeg har samme problem med mit skur.
Vh.
Ki
Hej. Det blev ikke løst 100%, men næsten. Jeg har givet konstruktionen en gang træbeskyttelse med fungicider. Derudover har jeg sat tre ventilationsriste i, og bygget en hjemmelavet solcelleventilator, der sidder i en af ristene. Den trækker tør luft fra et vægdrivhus, men den er ikke meget værd om vinteren pga. manglende solskinstimer.

ok tak for svaret :-) jeg sætter reoler op med metalhylder i stedet for mdf plader
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også