3 maskine har knaldet varmelegmet

Hejsa!

Jeg har haft 2 gamle vaskemaskiner (+10 år) hvor den ene går varmelegmet i, fint nokm det var en gammel bandit.

Frem med en anden jeg havde stående, få måneder efter gik varmelegmet også -nåja den var også gammel.

Nu virker det til min fine nye vaskemaskine (3mdr.) fra LG er varmelegmet også gået :(

Har i bud på hvad der er gået galt? maskinen står fast, den har dog ikke fået noget kalkfjerne eller lign. endnu, vandet her er middelhårdt og vikalker ikke bad og el-kedel af i tide og utide.


Mvh. Nicholas


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

3 måneder på et varmelegeme. Det er da en lille trøst at der så igen er 2 års garanti på varmelegemet.

Hvis du ellers har tilkoblet rigtigt med "kun" 230 V, så kan jeg ikke se hvorfor varmelegemet er "stået af", men det mest sansynlige er vel at det har haft en defekt.


Søren O

Det kunne godt lyde som om du har nogle spændings forstyrrelser i din strømforsyning, der resulterer i dine varmelægemer og/eller styringen af dem, bliver brændt af.

  1. Har din vaskemaskine egen gruppe?
    1. Hvis ikke, hvad er ellers tilsluttet til den gruppe?
  2. Er den tilsluttet jord?
  3. Er der høj fugtighed i det rum den står i?
  4. Sørger du for at fylde din maskine "jævnt", så den har nemt ved at være afballanceret når den skal centrifugerer?
  5. Overlaster du den, f.eks. ved at proppe en 200x220cm dyne i den?
  6. Stå den så den er frost-fri?
  7. Er den tilsluttet i et 230V stik eller et kraft-stik?

 

Nu ved vi jo ikke hvorpå du antager at det er varmelegemet det er galt med. 

Det er nok varmelegemet der er mindst følsom overfor spændings forstyrrelser i sådan en maskine. Det vil gå ud over elektronikken i program værk længe inden varmelegeme tager skade. 

Vasker du arbejdstøj, hvor der er risiko for at lommer ikke er tømte for skruer. En skrue der passer ned i huller i tromle kan hurtig ødelægge varmelegeme. Det vil kunne høres men jeg ved jo ikke hvor tæt du er på maskinen når den vasker. 

Det er nok for sent hvis de gået til lossepladsen, men ellers kunne det være interessant at tage varmelegeme ud af en af de gamle maskiner, og se om det er ødelagt mekanisk.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Elmand , hvis varmelegemet er blevet ødelagt af en skrue ridset , så ville HPFI koble ud .

Trådstarter , hvorfor tror du det er varmelegemet der er defekt , hvordan reagerer maskinen når du starter den , vi må have noget at arbejde med.....................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce

Ja naturligvis der er jo ligesom ikke skrevet noget om det. Ligesom dig efterlyser jeg hvad der sker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svarene!

Stopper jeg vaskemaskinen på forskellige tider i programmet er tøjet i skold.. så med mindre de nye a+++ kun bruger varme i meget kort tid at vaskecyklussen. ellers vasker den fint.

Der bliver også vasket arbejdstøj, men har endnu ikke fundet løse bolte mm i tromlen.

Vi sørger for at den ikke bliver overfylt+ maskinen står klemt inde så den ikke hopper under centrifugering. (dog med luft bagved maskinen og over.

De gamle maskiner er ikke nået på losseren endnu, men må da lige for sjov kikke på dem en dag, det har jeg slet ikke tænkt på.

Maskinen er tilsluttet kraft (dog kun 0 og faser) jord dersværre ikke tilsluttet endnu (fra vaskemaskinens side af.

Den står også frostfrit i vores tørre grovkøkken


ja det er rart der er reklamationsret på, og inden for det første halve år skal producenten bevis jeg har lavet fejlen, men det kunne være rart at lære noget, i tilfældet af det ikke bare er en uheldighed







www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Du skriver at vaskemaskinen er kemt inde, så den ikke hopper. En vaskemaskine skal ikke hoppe, og kan udmærket stå frit. Du har vel husket at fjerne transportbeslagene ved opstillingen?


Søren O
Søren O skrev den 26-03-2018 19:19:51

Du skriver at vaskemaskinen er kemt inde, så den ikke hopper. En vaskemaskine skal ikke hoppe, og kan udmærket stå frit. Du har vel husket at fjerne transportbeslagene ved opstillingen?

 Selvfølgelig skal maskinen ikke holdes fast på nogen anden måde end de fire støtter, der sørger for at maskinen er monteret i vatter og støtter lige meget på alle fire støtter. Så det har du helt ret i Søren. 


fase

Så er vi enige om at varmelegemet ikke fejler noget , for hvis vandet ikke bliver varmet op så stopper maskinen , men hvad er problemet.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis