3 maskine har knaldet varmelegmet

Hejsa!

Jeg har haft 2 gamle vaskemaskiner (+10 år) hvor den ene går varmelegmet i, fint nokm det var en gammel bandit.

Frem med en anden jeg havde stående, få måneder efter gik varmelegmet også -nåja den var også gammel.

Nu virker det til min fine nye vaskemaskine (3mdr.) fra LG er varmelegmet også gået :(

Har i bud på hvad der er gået galt? maskinen står fast, den har dog ikke fået noget kalkfjerne eller lign. endnu, vandet her er middelhårdt og vikalker ikke bad og el-kedel af i tide og utide.


Mvh. Nicholas


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hejsa! Jeg har haft 2 gamle vaskemaskiner (+10 år)... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Man behøver ikke at stoppe maskinen, for at mærke om den varmer. Hvis der er valgt 40 eller 60 graders så kan det let mærkes på lågen om den varmer. Vælger man bio eller lignende vare det ret længe inden opvarmning begynder. Det starter med iblødsætning. 

Når den er i gang med program vil den ikke gøre det færdig, hvis ikke den valgte temperatur er nået.  Så det tyder på at maskinen er ok, men du forstyrrer program ved at "stoppe på forskellig tidspunkt for at mærke på tøjet"


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nu er det sådan at kvalitet på vaskemaskiner efterhånden er en tvivlsom affære, og jeg begriber ikke hvorfor det skal være sådan.

Købte for 7 år siden en Siemens vaskemaskine i elgiganten.

Efter 1 år gik varmelegemet (det kom eletrolux og skiftede på garantien )

efter 1½ år lød vaskemaskinen som en cementblander med sten i . Electrolux kom og skiftede hele indmaden og jeg bemærkede at her sad et nyt varmelegeme i.

efter 2½ år gik varmelegemet igen , jeg skiftede det selv

3½ år   gik varmelegemet igen , jeg skiftede det selv

4 år gik varmelegemet igen , jeg skiftede det selv

5 år gik varmelegemet igen , jeg skiftede det selv

6 år gik varmelegemet igen , jeg skiftede det selv

6 år og 3 måneder gik varmelegemet igen HPFI sprang . Leverandøren vægrede sig

gevaldigt for at ombytte det på garantien , for der var jo en tynd hinde kalk på, så det

var mangelende vedligeholdelse, man skal jo afkalke sin maskine efter hver vask.Ja jeg

kender ikke nogen der gør dette .

Men efter lidt diskussion frem og tilbage så fik jeg et nyt , og det holdt så i 7

måneder , så sprang HPFI igen idag , og jeg ved jo godt at varmelegemet er i stykker igen.

Før havde jeg en zanussi der holdt i 5 år her brugte vi også en 2-3 varmelegemer.

Før denne havde jeg en vølund , den ødelagde aldrig varmelegemet, men skulle have

skiftet kul på motor hvert 3 år , Den lavede også 2 store vandskader, men holdt i 10 år. 

Så udfra mit synspunkt , så skal man være lykkelig hvis varmelegemet kan holde i mere

end et år.

Jeg ved ikke hvad almindelige mennesker, der ikke selv kan udskifte et varmelegeme gør ?

Køber de en ny vaskemaskine hvert andet år ?

Jeg skal lige sige at jeg afkalker vaskemasken hver 3 måned med hexafosfat fra Matas

og bruger kalktabs hver gang for at blødgøre vandet (skal så kun bruge ½ dosering

vaskepulver) . Jeg ved at vi har hårdt vand og kalk er et stort problem.

Typiske fejl ved varmelegemer er at de bliver afbrudt ( så maskinen ikke varmer)

Man kan måle med et ohmmeter mellem terminaler (24-27 ohm) og der må ikke

måles modstand mellem jord og terminaler , for så springer HPFI relæet. 

Originale varmelegemer og uoriginale varmelegemer er lige dårlige , så hvorfor

betale 2 gange mere for et originalt når det ikke holder bedre ?



Hvis du får vand fra Ho-For er der håb forude. I har meget hårdt vand, men Ho-For er igang med et projekt hvor en del af kalken tages ud af vandet rent kemisk, så kalken udfældes i nogle anlæg. Er ikke klar over hvor langt ned i hårhed det kommer.

Hos os har vi middelhårdt vand. Vi er igang med vaskemaskine nr. 4 på 40 år, og vi har aldrig haft et defekt varmelegeme. Så om der generelt er problemer med varmelegemer ved jeg nu ikke.


Søren O

Jeg har kendt min kone i 11 aar, og paa de 11 aar har vi koebt 3 maskiner, de 2 af dem var pga. vi flyttede, den tredie fordi en hovedpude "eksploderede" inde i den, saa det var urentabelt at fikse maskinen, men vi fik en ny paa forsikringens regning.

Vi har i de 11 aar haft 4 ble-boern og 2 der var blevet renlige. de 2 af dem har tisset i sengen, saa der har vaeret 2-5 maskiner vasket om dagen.

Jeg har endnu ikke oplevet at varmelegemet er gaaet, kun at blaeseren i vores tumbler er gaaet i stykker, og den blev skiftet med en ny for 150kr. 90% af vores toej toerres i tumbler.


Saa i to uheldige familier, det lyder som om i bor meget uheldigt mht. krybe stroem, mishandler/fejl fylder jeres maskiner eller ogsaa er i skisme uheldige!


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis