Hvordan får jeg grebet af vandhanen?

Hej alle

Jeg forsøger at bryde ind i armaturet på billedet, men har ikke haft held med at få grebet af ved at hive i det og banke lidt med en gummihammer. Jeg overvejer, om der er en skrue under den røde prik, men den virker umulig at få ud selv med en lille skruetrækker, så jeg er bange for at ødelægge prikken helt for så at finde ud af, der ikke er nogen skrue... 

Er der nogen, der kender vandhanen og kan fortælle, hvordan grebet kommer af? 

På forhånd mange tak! 

/Julie

Hej alle Jeg forsøger at bryde ind i armaturet på... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er også på det hold, som mener, at du skal tage den røde prik ud og skrue skruen ud for at tage håndtaget af. Dernæst kan du få resten af.

fase

Ud fra billedet ligner det et gammelt Grohe, og der skal man skrue de "omløbere" der sidder ved håndtaget af.

Har du fået adskilt dit armatur?

Søren O

Ja det ville være godt med en tilbagemelding enig.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Jeg har desværre ikke haft held med at få det adskilt endnu. Jeg kan ikke rigtig komme til at få de farvede dutter ud, så det virker ikke som om, det er den vej ind. Når jeg løsner "omløberne" med en svensknøgle, går der ikke lang tid, før de er for stramme til at komme længere ud. Det virker for mig som om, jeg skal hive håndtaget af, før jeg kan komme ind til spindlen, og det har jeg simpelthen ikke kræfter til. Jeg må alliere mig med en, der er større og bredere.

Beklager, jeg ikke kan afgøre kampen endnu

Annonce

De skal skrues af

De skal skrues af

Gevindet er sikkert kalket godt til - så fortsæt med at prøve at skrue dem løs indtil kalken giver op.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Jeg kender også godt de haner. Det er som søren o siger prøv at slå lidt opad/ væk  på undersiden af grebet samtidig med at du skruer på røret/omløberen. Grebet sidder inde i røret med en forsat exentrik. Og det hele skal af samlet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Okay, jeg giver det et skud mere med at få skruet omløberne af. Har I et tip til et andet værktøj jeg kan bruge, hvor jeg får bedre fat? Svensknøglen har det med at smutte med rundt, når jeg lægger kræfter i. 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis