Badeværelse i nyt træhus

Hej.

Jeg skal til at bygge et nyt træhus og det  etuder jo et hus, der vil arbejde en del, de første år.

Jeg har hørt om, der findes glidebeslag, hvor man kan montere vådrumsplader, så badeværelset kan få glatte overfalder.

Nogen der er kloge på det?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har aldrig hørt om at det skulle være nødvendigt med glidebeslag i den forbindelse. 

Har arbejdet med bjælkehuset i 10 år, ikke med at bygge den men med at lave bjælkerne på fabrik. Har dog flere gange været ude at se igangværende byggerier. Der blev anvendt fibergips overalt, også i vådrum. Og ingen glidebeslag.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Fibergips... det må jeg læse om... aldrig hørt om😊

Kan man bare skrue det op på de træskillevægge, huset er født med?

Træskillevægge? Hvad er det for et hus vi taler om?

Fibergips går også under navnet Fermacell 

Dit træhus har jo et skellet hvor der er isolering i. Så din yderbeklædning er ikke koblet så hårdt til den indvendige beklædning. 

Og hvis der så krydsforskalles og sættes 15mm fibergips på indvendig, får du en ret død konstruktion.

Så længe fabrikantens anvisninger følges mht. montering og armering af samlingerne, får du ingen problemer.

Der er overraskende få der kender til fibergips, selv blandt professionelle håndværkere. Jeg gør mit til at udbrede viden om produktet, for det er et rigtig godt og stabilt produkt, som jeg foretrækker over almindelig gips.

Elektronikteknikeren

Det er et kolonihavehus.

Annonce

Fermacell/Fibergips er virkelig dejligt at arbejde med. Dog kræver det en klammepistol til lufttryk. Men hvis du bruger det; så pas nu på du ikke får det lim på tøjet eller gulvet - når det først er tørt, så er det hårdt som sten 

Mvh. Christian M

Fibergips skal skrues op.

Derfor ikke nødvendigt med kompressor.

Elektronikteknikeren

Okay min fejl! Har kun arbejdet med fermacell som skulle limes i kanterne og skydes på med klammepistol. Smart at man kan skrue det op os !

Mvh. Christian M

Man kan anvende både klammer (med lim på) og skruer. I begge tilfælde akal kanterne limes med speciallim. 

Belivia, du skrive det er et kolonihavehus, ja, men er det et af de færdiglavede "bjælkehuse " der sælges i byggemarkederne ?

I bekræftende fald, så skal du være obs. på sætning.

Vi har et Sande bjælkehus med græs på taget, det tog 6-7 år inden det holdt op med at sætte sig. 

Bjarne

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også