Rengøring af loftrum med asbest-støv

Hej

Jeg har for et par år siden købt et hus, og blev efter noget tid opmærksom på at der var asbeststøv på loftrummet. Dette er kommet efter den tidligere ejer havde fået højtryksrenset taget "af et par unge gutter som ikke vidste hvad de havde med at gøre". Som resultat er der store striber ved hver eneste pladesamling. Da taget indeholder asbest (gammelt bølgeeternit fra slut 60-erne) er der asbest i disse striber. Derfor, skal der nu gøres rent på loftet. Et firma vil komme ud og fjerne al den gamle isolering og støvsuge loftrummet (incl. spær, der også har dette asbest-slam på sig). Herefter blæse ny isolering ind. Er der nogen, der har kendskab til hvad det RIGTIGE er at gøre her? Er det en OK løsning det jeg nævner? Eller skal alle tagplader også afmonteres og støvsuges? Skal der gøres andet? Det skal gøres ordentligt så vi ikke risikere problemer med asbeststøv.

Mvh.

Jens 

Hej Jeg har for et par år siden købt et hus, og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hvilke firmaer fik I til at fjerne asbesten? Vi har lige fået konstateret asbestslam på loftet.

Kat10 skrev den 31-08-2019 11:12:21

Hvilke firmaer fik I til at fjerne asbesten? Vi har lige fået konstateret asbestslam på loftet.

 Du skriver ikke hvor henne i landet du bor?

Vi brugte dem her til at rense vores loftsrum og vi var meget tilfredse (vi bor på Sjælland) 

Effektiv Bygge- og Skadeservice

https://www.bygogskade.dk

Spørg efter Henrik og hils ham fra Kasper Vestergaard fra Jyllinge. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også