Fjerne savsmuldstapet på gipsvægge? Howto?

Hej.

Jeg skal igang med, at fjerne savsmulds tapet fra mine vægge. Jeg har planer om, leje en afdamper og også prøve tapetopløser på en væg (ikke samtidigt).

De fleste af mine vægge er beton fra 1981, men der er også nogle "bløde" "hule" vægge (det lyder sådan, når man banker på dem). Jeg antager, at der er noget gips eller andet plade værk.

Må der bruges afdamper eller tapetopløser på disse vægge??

Når savsmuldstapet af fjernet, har jeg planer om, at rullespartle og slibe det hele.

Hej. Jeg skal igang med, at fjerne savsmulds... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vi har lige været samme tur igennem. Løs savsmuldstapet blev revet af, resten fik en gang rullespartel! Det gik legende let og resultatet blev perfekt. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

nåh - det viste sig, at det var grå gasbeton under alligevel. Hvad ændrer det ved forholdende? damp af ? brug tapet opløser?

Hvis det er gasbeton, kan du bare gå i gang med afdamperen.

fase
S. Fabrin skrev den 24-02-2018 13:32:14

Hvis det er gasbeton, kan du bare gå i gang med afdamperen.

Jeg har kun tidligere set hvid gasbeton, men denne er lys grå. Meget porøst som pimpsten. Kommer let til, at lave hakker i det med spartlen. Det er ihvertfald ikke de plader med hvidt fint "kridt" indeni.

Gasbeton er, som du beskriver det. De plader, du beskriver, er ikke det jeg kender som gasbeton. Gasbeton er ikke "med fint hvidt kridt inden i" . Og ja, du kan lave hakker i gasbeton med spartlen.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også