Udskiftning af sider på hestetrailer?

Jeg har en hestetrailer som har fået en blød side grundet vand er løbet ind i finer pladen. Dén skal skiftes og i den forbindelse overvejer jeg at skifte alle siderne, men ville virkelig gerne i kontakt med nogen som har prøvet det før, som kan fortælle lidt om hvordan de har gjort. Er der nogen herinde som har renoveret en hestetrailer med træsider? 

Mvh Michelle Waterstradt 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det ikke "bare" at indkøbe nogle plader "støbekrydsfiner" - afmontere de gamle plader, så du kan strege op efter dem - og så på med de nye??

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 15-02-2018 17:26:20

Er det ikke "bare" at indkøbe nogle plader "støbekrydsfiner" - afmontere de gamle plader, så du kan strege op efter dem - og så på med de nye??

Nej det er knap så enkelt, da man også skal sørge for og få kanterne på pladerne givet noget "træning" så de nye plader ikke også begynder at suge vand med tiden. Du kan bruge en god etkomponent lak hvor du giver de første lag iblandet 1/3 terpentin. Jo mere du lader kanterne suge jo længere vare pladerne.

Uden og kende mandens hestetrailer er jeg næsten sikker på pladerne er nittet på og der vil en tur i Biltema helt sikkert kunne forsyne dig med både fukssvans, popnitter med tilhørende tang samt lak. Husk lige at popnitterne skal passe til hullerne hvor de gamle nitter sidder samt du bør finde popnitter med en stor krave.

Inden du rejser til Biltema, kan du passende forberede indkøbet på http://www.biltema.dk/da/

Der er ingen der siger, man ikke kan gå og skifte en plade løbende ud på en trailer, når man kan se den ikke skal i brug de næste par dage.

God arbejdslyst.    

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo dét lyder jo i hvert fald ret nemt😀 men jeg skal have popnitterne ud, og så skal jeg havde taget af (?). Og der er jo nogle metallister i hjørner og langs overkanten, kan de genbruges? Eller hvor kan man købe nogle lignende... Så der er nogle punkter jeg skal have afklaret. 

Mwater skrev den 15-02-2018 18:12:20

Jo dét lyder jo i hvert fald ret nemt😀 men jeg skal have popnitterne ud, og så skal jeg havde taget af (?). Og der er jo nogle metallister i hjørner og langs overkanten, kan de genbruges? Eller hvor kan man købe nogle lignende... Så der er nogle punkter jeg skal have afklaret. 

Ja ikke.     

Tja, de resterende spørgsmål kan jeg ikke svare direkte på da jeg hverken kender alverdens hestetrailere eller lige den model du er i besiddelse af. Der må nogle forklarende billeder til hvis ............................    

Metallisterne kan sagtens genanvendes hvis de ikke er helt smadret og kan aftages i hel tilstand. Ellers kan den samme type eller tilsvarende relativt nemt skaffes og tildannes. Billigste sted vil formodentligt være ved et byggemarked.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ja, beklager - det med at lakere/forsegle kanter, tog jeg som en selvfølge :-(
Og popnitter m.v. "har man jo"..  - men, nej.. jeg skal lige tænke mig om, hvis jeg ikke lige havde mit værksted, med diverse af alt muligt, som måske kan bruges på et tidspunkt.. ;-)
Popnitterne kan bores ud - brug et mindre bor, end du tror til at starte med... så du ikke laver hullerne for store..

Annonce

Efter disse gode råd er det bare at gå i gang. Men husk at der er vist 3 kvaliteter på disse støbeplader. Vi (spejderne) fik nogle sponsoreret fra et lokalt murerfirma til reparation på klatrevæg. De holdt ikke mange årn før de begyndte at gå fra hinanden i flager. Vi havde ellers limet kanter sammen med polyertan lim så der ikek skulle kunen løbe vand ind i plader. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nitter skrev den 15-02-2018 18:08:37

Nej det er knap så enkelt, da man også skal sørge for og få kanterne på pladerne givet noget "træning" så de nye plader ikke også begynder at suge vand med tiden. Du kan bruge en god etkomponent lak hvor du giver de første lag iblandet 1/3 terpentin. Jo mere du lader kanterne suge jo længere vare pladerne.

Uden og kende mandens hestetrailer er jeg næsten sikker på pladerne er nittet på og der vil en tur i Biltema helt sikkert kunne forsyne dig med både fukssvans, popnitter med tilhørende tang samt lak. Husk lige at popnitterne skal passe til hullerne hvor de gamle nitter sidder samt du bør finde popnitter med en stor krave.

Inden du rejser til Biltema, kan du passende forberede indkøbet på http://www.biltema.dk/da/

Der er ingen der siger, man ikke kan gå og skifte en plade løbende ud på en trailer, når man kan se den ikke skal i brug de næste par dage.

God arbejdslyst.    

Jo men jeg har ladet mig fortælle at jeg har sådan en trailer hvor man er nød til at fjerne taget for at skifte sider, så jeg tænker det nok er nemmest at gøre på én gang. Tak for svar, jeg kigger på biltema👍

God arbejdslyst - og ellers er det jo blot at ligge billeder ind, og spørge.. så får du svar :-)
(jeg skal nok lade være med, at komme med dårlige jokes, om en hest ikke selv kan gå, i stedet for at blive kørt :-) )

Mwater skrev den 15-02-2018 21:05:33

Jo men jeg har ladet mig fortælle at jeg har sådan en trailer hvor man er nød til at fjerne taget for at skifte sider, så jeg tænker det nok er nemmest at gøre på én gang. Tak for svar, jeg kigger på biltema👍

Det er lidt svært for vi andre at kunne "se" om taget skal fjernes, da vi hverken kender fabrikat eller model. Men skiftede for en hel del år siden alle siderne på en, hvor det ikke var nødvendig at løfte "kuplen" på vognen. 

Du skal nok ikke høre efter hvad andre kommer med af løse rygter, men i stedet fatte en god lommelygte og undersøge sagen selv både inde og udefra.      

Mvh. Leif.

Onliner:
Natur skrev den 15-02-2018 21:17:39

(jeg skal nok lade være med, at komme med dårlige jokes, om en hest ikke selv kan gå, i stedet for at blive kørt :-) )

Mener det hedder en hestevogn, fordi hestene går ude foran.  Så monstro ikke det samme gør sig gældende for den moderne udgave man kalder en hestetrailer.    

Ved du i øvrigt hvorfor det her insekt kaldes en hestebremse: https://da.wikipedia.org/wiki/Hestebremser   ?   

Mvh. Leif.

Onliner:
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis