Hvem dækker vandskade?

Hej LDS.

Jeg har brug for lidt hjælp og rådgivning til hvordan jeg skal takle nedenstående problem.

Jeg har for et halvt år siden købt og istandsat et enderækkehus, som jeg har lejet ud. Da jeg købte huset blev der lavet en tilstandsrapport og jeg tegnede en tilhørende efterskifteforsikring. Lejeren har i perioden været glad for at bo der, og vi har kun skulle lave mindre vedligeholdelse. I sidste uge modtager jeg så et billede fra min lejer og en besked om at væggen i det ene hjørne mod naboen er fugtig. Naboen indtaler et par dage senere en besked på min telefonsvarer, hvor hun siger der har været en vandskade og at der komme en forsikringsmand og kigger på det. Han efterser problemet et par dage senere og vurderer at der ikke er tale om en forsikringssag. Vandskaden skyldes med stor sandsynlighed det stoppede skjulte nedløbsrør som går i muren ned mellem vores huse - som naboen har pligt til at tømme. Røret har været stoppet i 14 dage og bliver på mandag tømt på naboen regning. 

Naboen siger, at vi selv skal stå for at få udbedret skaderne inde ved os og hun mener ikke at de kan skyldes det fyldte nedløbsrør i hulmuren. Hun henviser til at tidligere ejer i gammel tid, altid har haft problemer med fugt og skimmel i det rum(Hvilket vi aldrig har hørt om). Dette undrer mig meget, da tilstandsrapporten ikke har haft nogen anmærkningen i hele den del af huset og min lejer ikke har bemærket noget al den tid hun har boet der. 

Jeg er nu i tvivl om hvordan jeg lige skal gribe det an. Naboen er forholdsvis spids og jeg er af natur ret konfliktsky, men synes at jeg har mit på det rene. Det virker meget besynderligt, at vi skulle opleve skimmel lige netop i det øjeblik hendes nedløbsrør er stoppet. 

Hvad gør jeg? Hvordan får jeg hende overbevidst om at hun skal betale for at få det fikset? og hvordan skal skaden i givet fald udbedres?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Superkaj

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke anmelde det til din egen forsikring, så er det jo dem der skal i "flæsket" på naboen.

Vi prøver igen, i morgen --

+1 til je_ns forslag. Lad din forsikring tage slagsmålet.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis