Garagetag - Beton

Hej

Jeg har en garage med fladt tag. Taget består af en tyk støbt betonplade, med tagpap ovenpå - Så den er umulig at fjerne.   

Nu er taget efterhånden ikke så tæt mere (Tror det har været monteret siden huset blev opført (1970'erne)). Så det er tid til at få det skiftet. 

Jeg har forsøgt at læse mig til en fremgangsmåde på nettet, men det er umildbart ikke nemt, at finde produkter, som virker på fladt tag og på beton?????

Jeg overvejer sågar at lave en lille hældning på det nye tag, så jeg sikre vandet løber af.Garagen er ca 5 * 8m. 

Mit spørgsmål er bare... Hvilke tagpap skal der monteres? 

Planen for garagen er, at få skiftet taget til en tæt og opdateret løsning og så få monteret en luft til luft varmepumpe. 


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der ville jeg ikke være nervøs for at reparere det tagpaplag. Først skæres det væk der er løst, og hullet repareres med undertagpap og tagtæt. Når det ser nogenlunde ud over hele taget, brændes et lag overpap på. 

Det gamle har holdt i 40+ år og de nye tagpap materialer er bedre.  Så det holder sikkert 40-50 år igen. 

Tagpap der brændes på kan holde på alt incl. beton. Jeg ved godt man anbefaler lidt hældning, men det er vel ikke muligt da du sikkert er oppe i den lovmæssige højde i forhold til garage i skel 

Vil du / kan du få fald kunne der jo bores nogle kiler på betonen og så tagkrydsfiner plader før tagpap. 

Er der rigtig god plads har rockwoll haft noget isolering der er kileskåret og som kan tage tagpap direkte ovenpå, uden krydsfinerplader. Her er link til startside på rockwool plader til beton.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis