Ståltagplader .. er det rigtigt de larmer

Vi har et udhus der trænger til nyt tag og jeg er meget fristet til at finde nogle ståltagplader på DBA til sommer og lægge dem istedet for træ og tagpap som vi har nu. 

Sagen er bare den at min kæreste med den utroligt gode hørelsen er sikker på det vil irritere hende når regnen falder på taget. Det skal pointeres at vi taler om et udhus hvor vi generelt ikke opholder os, ca. 10 - 15 meter fra huset. 

Har hun ret? Larmer det?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det gjorde det i gamle dage. Men med en kortere lægteafstand burde det ikke være et problem. 

De kan dog også godt knage lidt i sommersolen når de arbejder. 


Morten

Jeg siger tak for tilbagemeldingerne. Det bliver ikke et ståltag. Sagen er at jeg selv er nærmere døv, så jeg ville ikke selv være plaget af det og jeg har ingen ide om hvorvidt sådan et tag rent faktisk larmer i regnvejr, derfor valgte jeg at spørge og det var nok meget godt. 

Jeg må finde på noget andet nemt og billigt.

På et udhus 10-15 meter fra huset? Nej det generer ikke nogens ører. Mine naboer har ståltag på deres hus og de er vel også inden for 10-20 meter alt efter hvem vi snakker om. Og det generer bestemt ikke mig. Det var noget andet hvis det var på jeres hus, så ville det genere din kæreste.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vil også sige at hvis man kan høre regnen 10-15 meter væk, så må der være afsindigt stille   
Vi har ståltag på vores skur, og det står 5-8 meter væk, og det kan ikke høres.
Men på vores udestue er der trapez plast tag, og der trommer det når det regner. Ikke så meget selve regnen, men mere de store dråber fra tagudhæng der så falder ned på udestuen kan høres.
I vores tidlige hus havde vi en udestue med plast termotag, og det trommede også...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvor meget stålplader larmer når det regner kraftigt eller hagler, der har taghældningen meget at sige. Et næsten fladt tag larmer mens et med en 45 graders rejsning nærmest er lydløst.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis