Wavin gulvvarme styring

Hejsa

Håber nogle kan hjælpe mig her, jeg har en komplet wavin styret gulvvarme system, mit gæste Toilet og min stue har svært ved at holde varmen i rummet? Min fremløbs temp står lige pt til 33°, jeg tænker er det en anden mulighed for at indstille hvor mange liter der skal løbe igen mine slanger??

Hejsa Håber nogle kan hjælpe mig her, jeg har en... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne jo være at du blot skulle ændre lidt på flowreguleringen til de to rum - altså åbne lidt mere på reguleringsventilerne "til slangelængde". Så kan du måske undgå at skrue så højt op for din pumpe.


Søren O

Det er den sekskantskrue (unbacho) som sidder under de røde hætter (ses tydelig på det 3. billede). De bør være  skruet helt op i de store kredse altså de lange slanger og er så reduceret i de mindre kredse. Måske er det skruet for langt ned i de rum hvor du mangler lidt. 

Når Gregeren i de første indlæg skriver at man skal rette på 1 ting ad gangen er det for at se resultatet i løbet af et par dage, og så gå videre efter den erfaring. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ved at dreje på skruen på den kreds der er tale om. Hver kreds har en telestat og en flow regulering i den anden ende. Der hvor de små hætter sidder.


Elektronikteknikeren

Men som tidligere skrevet, vent lige mindst et døgn og evaluer resultatet af første ændring. Gulvvarme er meget trægt, så det går mange timer før ændringen slår igennem.


Elektronikteknikeren
Annonce

Skal den umbracoskrue mere op eller ned hvis jeg skal ændre på mit flow i min stuekreds så den kan komme op den den ønsket temp°

Den skal skrues imod uret, for at åbne mere. Men det bedste du kan gøre er at skrue den med uret først, og så tælle omgange indtil den er helt nede (lukket) Bagefter skruer du den imod uret indtil du når det andet yderpunkt og tæller omgange (mener det er 6 omgange ved Wavin) 

Nu kan du så indstille den forholdsmæssig da du har hele turen og hvor meget den var åbnet før.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad gjorde i ved indstilling af ventilerne? Jeg forstår nemlig ikke hvad de skriver i teksten. Skal man skrue 5mm ned og 6mm helt op til stop? Og skrue 5mm de anviste omgange ud igen. Og så skrue 6mm ned til 5mm så den er låst? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis