nogen der har erfaring med DUKA ONE ventilation?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen erfaring med Duka One?

Efter vi har renoveret soveværelse med dampspærre og ekstra isolering, virker vores fugtprocent er for høj nu og der er meget kondens på indvendig side af vinduet og altandøren. selv efter udluftning hele dagen, hjælper det ikke det store.

Derfor tænkte jeg på at få installeret sådan en DUKA One som kan skifte luften i rummet, men vil høre om nogen har andre bedre råd?

Vi har fjernvarme i huset og vi har en Samsung varmepumpe i soveværelset som vi bruger som aircondition, men ved ikke om den kunne bruges fremfor DUKA?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har montere to her i foråret, for at mindske radon niveauet i huset.
Det fungere rigtigt godt, dog støjer de en del.
Men luften er dejlig frisk i de rum, de er monteret.
Men det var desværre ikke tilstrækkelige til at sænke radon niveauet til et acceptabelt niveau. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

jeg har monteret den billige fra Jem og fix (gram) i garagen. Den virker fint, men larmer alt for meget, til noget jeg ville have i huset. Selv på lavt blus. 
Hejsa123 skrev den 05-03-2024 23:36:30

nu der gået lidt tid, og jeg er meget nysgerrige på om folk der er en i soveværelset er glad for deres og om den så også hjælper på fugten og om man kan flade i søvn med støjen 

 Jeg har aldrig døjet med fugt, men installerede den for at have frisk luft, jeg vænnede mig hurtig til lyden, og det genere mig ikke det mindste. Tværtimod har det den sidegevinst, at jeg ikke høre anden støj der er udendørs, eks naboens luft til vand varmepumpe. Som står langt fra skeel, men kunne godt høre den før, når alt var stille, og den kørte på fulde o/m en kold frostnat, dog intet problem.

Jeg har sat et ur på så den kun køre om natten og først på morgenen, nok ca 10 timer i døgnet.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er en fantastisk investering. Den siger meget lidt og det er en ensartet lyd. Den anden ting er at skulle der komme lidt dug på i Svendsgade side af ruden nu, så er det meget hurtigt væk når du er stået op, selv uden vinduet åbnes. Så er fugtigheden også faldet ned til det ønskelige. Har tre i alt og den jeg har under trappen til kælderen er den der klart gør det bedst. Det er Mini modellen, men nu er det circulation under trappen og i over 4 år, har jeg ikke set grøn belægning på væggen under trappen, som der var det før. Tror der er andre alternativer end Duka som virker ligeså godt, men mht støjen, der virker den som den skal. Rigtig god investering
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis