nogen der har erfaring med DUKA ONE ventilation?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen erfaring med Duka One?

Efter vi har renoveret soveværelse med dampspærre og ekstra isolering, virker vores fugtprocent er for høj nu og der er meget kondens på indvendig side af vinduet og altandøren. selv efter udluftning hele dagen, hjælper det ikke det store.

Derfor tænkte jeg på at få installeret sådan en DUKA One som kan skifte luften i rummet, men vil høre om nogen har andre bedre råd?

Vi har fjernvarme i huset og vi har en Samsung varmepumpe i soveværelset som vi bruger som aircondition, men ved ikke om den kunne bruges fremfor DUKA?

Jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja men et er hvad hjemmesiden påstår,  noget andet er hvad folk har af erfaringer ;-) 


Soren
Fynsoren skrev den 26-05-2018 20:49:07

Ja men et er hvad hjemmesiden påstår,  noget andet er hvad folk har af erfaringer ;-) 

 Ja, det har du helt ret i;-) deres tal vedr både varmegenindvinding og radon er meget høje.

vi har selv Duka one50 og de fungerer rigtig godt mht udluftning og støjnivau.

Radon og varmegenindvinding kan jeg ikke umiddelbart give tal på.

Nogen der har et billed af deres indvendige montering?   :-) 


Soren

bare søg på DUKA 50 PRO og vælg billeder på google, så kan du se inderdelen monteret. 

klavil skrev den 21-10-2018 01:38:21

bare søg på DUKA 50 PRO og vælg billeder på google, så kan du se inderdelen monteret. 

 ja jeg skulle nok ha været lidt mere konkret.  Det er ledningsføringen jeg gerne vil se.  Synes min elektrikers forslag med en ledning hen ad vægen virker grimt.  


Soren
Vedhæftede filer:

Hej 

Har monteret en duka one pro 50 remote i min kælder .


synes den larmer for meget på trin 3 .

Trin 2 er okay hvis man sidder og arbejder med radio i baggrunden. 

Har en digital radon måler i kælderen og den hjælper desværre meget lidt på det . 

ligger mellem 150-230 i radon før lå jeg mellem 180 - 290 . 

Men synes ikke man kan mærke særligt meget luft fra den , hvordan oplever i andre luft strømmen fra den ?




Jeg har lige monteret en Duka one mini, i soveværelset.

Synes den larmer også på trin 1  (den har kun 2 trin)

Den lufter fint ud, og fjerner "sovekammerlugten" fint når den køre i døgndrift..

Synes heller ikke der kan mærkes alverden af luftstrøm, men jo også godt den ikke giver træk.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har indstillet vores til at reagere fra 60% fugtighed så der kører den op på fuld blus og der larmer den meget. 

Vores er i soveværelset og når jeg går i seng trykker jeg på fjernbetjeningens lille blæser i bunden og den kører på laveste blus i 8 timer. 

Når jeg sætter hånden op til ventilationsrøret syntes jeg der kommer fin luft igennem dog uden det trækker

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis