Valg af tagsten

Hej lds'ere

Vi skal vælge materialer til renovering af landejendom og er faldet over denne sten til taget. Safir H10 fra nettrælasten. http://nettraelasten.dk/shop/safir-h10-sort-792p.html

Er der nogen på forum der kender teglen, på godt og ondt.

Den skal sammenholdes med Brandenburger hf14 engoberet/ædelengoberet

Mvh. Kasper


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville som tømrer anbefale Brandenburger hf14.

Du får 40 års totalgaranti (producenten betaler både for materialer og arbejdsløn ved fejl i deres produkt)
de er 20 års suppleringsgaranti (op til 20 år efter købsdato kan denne sten bestilles hos producenten, hvis de dog ikke kan levere lige præcis jeres sten, så tilbyder de at man gratis kan vælge en ny sten til hele taget gratis) 
tagstenen er nem at ligge
producenten laver efter min mening, en rigtig god sten. 




- Tømreren / Bygningskonstruktør

Tak for svar. Jeg mener også at hf 14 er en god sten som jeg hælder meget til, men en mpå 40 kr er sgu da noget af et tilbud for en ædelengoberet sten i tegl. Jeg vil for alt i verden ikke stå om 5 år og se på en krakeleret emalje når man har brugt så mange kr og så meget tid på projektet.

Hvad siger tømrerne til banevarer under et kvali tag ? Skal jeg ligge huntonit i stedet (kun lille merpris end den bedste banevare) Ejendommen ligger højt og vindudsat ud til Limfjorden

Tilbud på hf14 fra Bygma indeholder protex pro undertag og lyder på ca. 60000 incl. Moms for komplet tagpakke


Jeg er ikke tømrer, og det med Hntonit er vist lidt egnsbestemt. På XL byg her omkring Herning siger de på kontoret at man ikke vil have Hntonit på lager da der ikke er nogen her omkring der bruger det. Medens man i afdelingen i Thisted sælger meget. 

Jeg lavede nyt tag for 4-5 år siden og det eneste undertags produkt der kunne komme på samme levetid som taget var huntonit ( og så plader med tagpap på). I min optik er det skørt at skulle skifte undertag før selve taget er slidt. 

Så hos mig var der ingen tvivl - - - -Huntonit.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis du vælger en sten som HF14 ville jeg ligge fast undertag
tagbrædder som underlag og derefter ligge Viking 800 oven på, efterfulgt af klemlister og lægter.

Det er ikke en billig løsning, men det en løsning der holder i lang tid. 


- Tømreren / Bygningskonstruktør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis