Isolering af 70'er hus

Følg tråden
Ulrik123
Ulrik123
Postnr: 6000
Ulrik123 Ulrik123
OleA87 skrev den 08-03-2018 08:34:08

Jeg kan da finde en tegning frem og kigge  

På min kommunes hjemmeside kan man finde alle sine hus dokumenter. Så mon du ikke også kan for din.

Men tegninger er lidt kryptiske nogen gange. Min indeholder et tværsnit af huset som beskriver ALT hvilket gulvtæppe, tapet, isolering, væg tykkelse osv.

OleA87
OleA87
Postnr: 8920
OleA87 OleA87 Trådstarter

Hej

Nu har jeg fået sat 3 lags vinduer i huset og nu er næste skridt mine vægge  

Her er den tegning i efterspørger kan se 11 cm ydervæg 7.5cm mineraluld og 10 cm indervæg så i får ret  

Men hvad så inden jeg bestiller det ene eller andet, hvad siger i så igen? Papiruld, rockwool granulat eller det nye fra neopixels?

Pris forskellen er Ca 4000 netto  

MadsOvergaard
MadsOvergaard
MadsOvergaard MadsOvergaard
OleA87 skrev den 22-05-2018 17:34:14

Hej

Nu har jeg fået sat 3 lags vinduer i huset og nu er næste skridt mine vægge  

Her er den tegning i efterspørger kan se 11 cm ydervæg 7.5cm mineraluld og 10 cm indervæg så i får ret  

Men hvad så inden jeg bestiller det ene eller andet, hvad siger i så igen? Papiruld, rockwool granulat eller det nye fra neopixels?

Pris forskellen er Ca 4000 netto  

Hej Ole 😊 

Hvad endte historien med? 

Og er det en operation som kan anbefales?

OleA87
OleA87
Postnr: 8920
OleA87 OleA87 Trådstarter

Ikke noget endnu, har fået vinduer i.

Men hulmur er ikke lavet endnu, men får en ud og kigger på hulmur, loft og ny gangbro.. men om det bliver papiruld, EPS kugler eller noget andet ved jeg ikke endnu. 

Men laves skal det da  

Martin.v
Martin.v
Postnr: 6800
Martin.v Martin.v
Orla Nautrup skrev den 08-02-2019 13:45:38

Min opfattelse af at putte gamle aviser i hulmure, er at det "dur ikke" (giver fugtproblemer mange steder).

Jeg anbefaler polystyrenkugler med lim iblandet  i dag!

Orla, er eet noget der er dokumention for at der er fugtproblemer med papiruld? Eller er det bare egen teori?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.