Isolering af 70'er hus

Hej

Efter alt det pjat der har været med hulmursisolering hvor der er så meget om snyd..

Er det så overhovedet noget man skal have gjort?

http://neopixels.dk/

Kørte forbi sådan en lastbil idag, og har kigget lidt på deres hjemmeside, og ja det ser da lovende ud og har da også skrevet til dem om at få et gratis tjek af huset og få et tilbud. For priser er da ikke til at finde nogle steder derinde hehe.

Men syntes der har været en del i kontant og lign programmer om snyd fra hulmursisolerings firmaer om at det faktisk slet ikke hjælper  ?

Mit hus er et helt almindeligt 70'er murstens hus med mursten udenfor og ellers elementer indenvendigt, af isolering ved jeg faktisk ikke hvad er, men gætter på bats.

Ville det kunne give noget at isolere huset ? Skal have nye vinduer i her i foråret som bliver 3 lags, selvom mange mener 2 lags er fint nok til sådan et hus. Så tænker jeg at fremad rettet er det nok nemmere at sælge med 3 lags fremfor 2 lags, og prisforskellen er ikke ret stor.

Derudover tænker jeg der skal isoleres på loftet, enten i form af papirisolering eller at jeg skal igang med at rulle isolering ud på loftet. Der er allerede rullet lidt ekstra på deroppe, men kun 100 mm ekstra tror jeg. Men de har lagt det HENOVER gangbroen, så meget af det er trådt ned :( 

Så lige meget hvad skal der gøres noget på loftet når jeg lige får overskud (penge og tid:P) 

Men HVAD er bedst at gøre ? SKal jeg droppe hulmursisolering og satse på loftet kun, eller giver begge dele noget ? :) 

Hej Efter alt det pjat der har været med... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er træ rem ovenpå muren, så det kan man ikke

Hælder også mest til de kugler der.. 

Han siger de batts ikke er et problem da de kommer med så højt et tryk at de vil blive most opad indervæggen.. Og så laver de huller for Ca hver 50 cm. Men ja, samme problem er vel med papiruld? Altså med batts kommer til at sidde forkert? 

Pris forskellen bliver på de 2 måder i omegnen af 4000-4500  

Så skal jeg spare og tage papir eller tage neopixels og betale de 4500 ekstra?

Har skam fået et tilbud fra et firma der laver det som jeg syntes lyder fornuftigt. Neopixels et firma som ligger i Hornslet tæt på mig 

De laver med lim også ja  

Annonce
Orla Nautrup skrev den 06-03-2018 16:01:24

Gasbetonen dengang var normalt kun 75 mm så det passer godt nok med ca 10 cm hulmur.

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken men et 70'er hus bør nok have 75 mm batts i hulmuren, men der kan måske være tale om 50 mm lige i starten af 70'erne.

Måske er det muligt at afmontere en tagplade, for at se hvad der er i hulmuren?

Hvis jeg skulle vælge en isoleringstype, ville jeg vælge grafitbehandlede polystyrenkugler med lim, men jeg er tvivlende på om at det kan udføres forsvarligt, når der er batts i hulmuren i forvejen (stol kun på dig selv i denne verden   ).

I indervægge er de 75mm - ydervægge er de normalt 100mm også med 75mm batts.

Orla Nautrup skrev den 08-03-2018 07:22:29

Ikke i 70'erne, da var det normalt  75 mm gasbeton overalt i parcelhuse.

Mit hus er fra 71' og der er alle tagmure udført med 100mm og indervægge i 75mm. Dette er også gælende for et par naboer's hus som jeg kan se det udfra tegninger.

Og jeg mener det er ret standard men det er også ligemeget. Trådstarter kan jo finde bygge tegninger på kommunens hjemmeside og se hvordan huset er bygget.

Ok Hvis det er din oplevelse er det jo sådan, men jeg husker ikke at have set 100 mm i ydervægge på det tidspunkt, men det kan selvfølgelig forekomme.

Jeg kan da finde en tegning frem og kigge  

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis