Cirkulations pumpe.

Jeg har postet et andet opslag med strøm til gulvvarmestyringen og har fået hjælp til dette. Jeg skal så nu have koblet cirkulationspumpen til for at få noget flow på min gulvvarme. Jeg har koblet den til som vist i filmen jeg kan finde  men der står at den skal have 230v  hvor skal det komme fra når strømforsyningen kun levere 24v? 


Jesper-
Jeg har postet et andet opslag med strøm til... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har bare forsøgt sådan. Og det fungere ikke rigtigt. 


Jesper-

Styringen må skulle have strøm ind på klemme 9 og 10.


Søren O
Søren O skrev den 24-12-2017 18:10:18

Styringen må skulle have strøm ind på klemme 9 og 10.

 Det er også mit umiddelbare bud, men de øvrige tegn på terminalerne ved klemme 9 og 10 ledte mig hen på noget logisk styring. Men der kan ikke ske noget ved at prøve.


Elektronikteknikeren

Strømforsyning fra stikkontakten e.l. til pumpen skal komme med PE (1), nul (3) og fase (5) igennem det store blå felt, og afgang på hhv. terminal 2, 4 og 6 skal forbindes til pumpen.
Så kan styringen starte stoppe pumpen.

7 og 8 er bare en almindelig NO kontakt, så du f.eks. kan starte/stoppe blæseren på ude delen af din varmepumpe.

9 og 10 ligner at være 230V forsyning til hele denne styring

11 og 12 er forsyning af 24V AC til styringen. Hvorvidt den skal have 24VAC ind eller det er forsyningen til en intern 230/24V transformer, kan jeg ikke se ud af billedet.

13+14 er almindelig 24V forsyning til tredie part

15+16 er kald på varmepumpen (24V signal), gennemgangs afbryder

17+18 er til start af affugter (24V signal), gennemgangs afbryder

19+20 er til nat-sænkning/økonomi mode (24V signal), gennemgangs afbryder

25-36 kan jeg ikke lige tolke hvad de har som funktion, om end jeg tænker det er til diverse funktions/signal kontaktorer.


Men der må jo være et eller andet sted på din styring, du kan se et model nummer/producent kode e.l.


 

det ligner en ældre udgave af en Roth touchline controller.

Der skal en ekstern 24V AC trafo som forsyning ind på de røde klemmer. 11-12

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis