Radonsikring i eks. rum ?

Hej. 

Jeg har en stue med betongulv, hvor det svømmende trægulv skal skiftes. 

Kan man radonsikre mod betongulvet / pudset væg på en billig (og stadig god nok), inden man lægger det nye trægulv ?




/ Raz100.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at klikke her før du bevæger dig ud noget. Det fremgår at dit hus ligger ( postnummer) i et område med meget lille chance for radon problemer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Når du nu alligevel skal til atl lægge fugtspærre på gulvet (går ud fra at der er tale om et terrændæk) kunne du lægge en godkendt  radondug i stedet for, og klæbe den fast på væggene + andre bygningsdele, akkurat som du skal gøre med en fugtspærre.

Åh undskyld jeg havde i mit hoved 8000 som værende Ålborg. Og det var så i det lysegrønne felt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Helt ok.

Syntes, jeg har hørt noget om noget der ligner det man gør i vådrum.... altså et bånd lagt i noget påsmurt gummi....

Nogen, der har noget erfaring dér ?




/ Raz100.

I mangel på bedre har jeg selv tidligere udført vådrumssikring (op ad vægge og med forstærkning) langs vægge, døre og andre bygningsdele og så klæbet fugtspærren fast på vådrumssikringen.

Hvis man vil radonsikre korrekt, er det dog en godkendt membran der skal anvendes.

Nu er det jo afhængigt af hvor hurtigt du skal igang, men hvis du kan vente tre måneder med projektet kunne du jo måle om der overhovedet er et problem?

Kortlægningen er kun et sjus - dvs der kan både være mindre og langt højere værdier i dit hus. Dvs en reel måling er den eneste måde at se om det er et problem hos jer.

Der kan købes målebrikker online og så sender du dem retur efter et par måneder og får et resultat tilbage.


Vh ,Silas


God pointe - Silas - er det mon en måling, der er gældende fremover "i al evighed" ? Altså, kan man bare måle een gang i sit hus, og så ændre (øges) gasmængden sig aldrig ... ?   




/ Raz100.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis