lysdæmper, mangler plads i vægdåse

Har fået nye indbygningspot på badeværelse. De er ret kraftige, og vil gerne dæmpe dem. (det er dæmpbar LED)

Kontakterne der sidder udenfor badeværelse er en 1+1½ dåse,  i 1'eren sider der en dobbeltabryder 1 til lys, en til ventilatition.

i 1½ slottet sider der en stikkontakt med afbryder.

Mangler et forslag til hvordan jeg får passet en lysdæmper ind i det setup?

LK touch, og LK med skyder fylder jo begge 1 slot. Kan jeg så presset tænding af blæser + stikkontkat (evt. uden afbryder) ind i de sidste 1½ slot?

Alternativt findes der en lysdæmper der kan installeres på loftet og fjernstyres med en fjederkontakt, lidt på samme måde som LK touch kan fjernbetjenes med en fjerbelastet kontakt.

Har fået nye indbygningspot på badeværelse. De er... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 21-11-2017 17:41:01

UNDSKYLD det er nok fordi jeg ( og måske Fabrin ) er så gamle i gårde at vi tror "vi ved alt"   

Jeg læste den som en 1 1/2 modul blænd dæksel.  Det er står der i starten af overskriften. Men læser man længere ned står der 1/2 modul blænd dæksel. Eller Tekst felt 

Den kan så sikkert hjælpe dig alligevel. 

Erik, jeg er ligeså gammel som dig, mindst. Og alligevel ved jeg på ingen måde alt, det er helt sikkert. Men grunden til at jeg anbefalede 1½ modul med tekstfelt er, at jeg for det første læste forkert og for det andet er 1½ modul rammen mere sammenhængende end at have to moduler 1 +½. I mine øjne giver et pænere og mere sammenhængende syn, altså ren æstetik.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis