Asynkronmotor som vindmølle generator.

Min hjemmelavede vindmølle producerer ved 6 m/ sekund 40 w ved 15 m/ sekund 500 w

Det er en asynkron motor der er tilsluttet direkte til 3 faser og nul i en 16 A stikk.

den er monteret på et 1,5 " stålrør i 9 meters højde der er nem at rejse og lægge ned med barduner.

det er en 8 pol asynkron motor. den styres af en styring der kobler motoren på nettet når den drejer 770 omdrejninger og kobler den ud når motoren løber 755 omdrejninger. synkrone omdrejning 750 omdrejninger

den virker perfekt og producerer rigtig godt.

Denne mølle har kostet mig 7500 alt i alt

BEP

Min hjemmelavede vindmølle producerer ved 6 m... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du må have en verdenssensation , en 2 m diameter vindmølle som yder 1948 Kwh på årsbasis , den bedste fabriks vindmølle med 2 m diameter yder ca 247 Kwh på årsbasis . 

Her i Danmark har vi en gennemsnit vind på 5,5 sekundmeter (middelvind) og ved at bruge dine egne tal 40 w ved 6 m og runde lidt op så vil det måske være teoretisk for din mølle at yde 350 Kwh på årsbasis .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Hej Karl årsproduktionen på en vindmølle i Danmark svinger meget men 500KWH per bestrøget arealer helt normalt også for store møller radius x radius gange pi er det bestrøge areal i m2

1x1x3,14 = 3,14m2 x500= 1570KWH

så nej ikke nogen verdenssensation helt efter bogen  

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at se din mølle, da jeg overvejer at lave en. 🙂
40971568
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis