Udskiftning af samtlige vinduer i et 70'er typehus (Conta hus)

Hej kære brugere. 

Jeg skal til at skifte samtlige vinduer i et 70'er typehus (Conta hus), hvor husets vinduer på den ene side er bærende. Jeg vil i den forbindelse høre om der nogle som har erfaringer med dette, og hvordan resultet bliver flotteste. Tak! 

Hej kære brugere.  Jeg skal til at skifte samtlige... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tipper også på at den lange rem er understøttet af lodrette stolper e.lign. Alternativ er det bærende indervæg der holder remmen oppe via spær. 

PS. Er det limtræ remmen er gjort af?

Det kunne være fint med nogle billeder som viste samling mellem to vinduer og samling ved rem. det viste billed er alt for langt fra til at kunne bedømme det.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg sørge for at der kommer flere billeder op! Senere idag. Tak for info!

Det ligner meget at det er lavet på samme måde som vores hus. Her er stolperne bærende (vindueskarmen)

Vi valgt den lidt dyre løsning og efterisoleret uden på. Her er lidt før og efter billeder

Før:

Efter:

Set inde fra:

Man kunne godt have valgt at fjerne de gamle stolper og så lægge en ny top og bund rem ind, samt nye stolper hvor der ikke er vinduer, men økonomisk samt arbejdsmæssigt er det en kæmpe opgave!.

 

Annonce

Hej timeseries.

Det var en løsning jeg ikke har set før. Hvis man søget på contahus så kommer der hit med bærende vinduer. Man kan se det ved at hvis alle vinduer er samlet ramme til ramme uden mellem bræt så er de bærende. Hvis man ikke vil efterisolere som ovenfor er løsningen at man bestemmer hvor mange understøtninger der er behov for sætter dem så de står på fundamentet og ud fra det får man lavet nogle vinduer som kan samles omkring stolpen med noget isolering. de nye vinduer må ikke bære remmen. Og husk at understøtte spær inden du tager vinduer ud. men det siger jo sig selv. I Sverige har jeg set den nemme løsning. Tage glasset ud og få lavet nogle vinduer som kan gå ind i det hul som bliver frit.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Her er billederne! 

timeseries skrev den 06-11-2017 11:04:33

Det ligner meget at det er lavet på samme måde som vores hus. Her er stolperne bærende (vindueskarmen)

Vi valgt den lidt dyre løsning og efterisoleret uden på. Her er lidt før og efter billeder

Før:



Efter:



Set inde fra:


Man kunne godt have valgt at fjerne de gamle stolper og så lægge en ny top og bund rem ind, samt nye stolper hvor der ikke er vinduer, men økonomisk samt arbejdsmæssigt er det en kæmpe opgave!.

 

 Lækkert resultat. Har du selv lavet det?

Øhh hvilke billeder? du mangler noget.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
T.S skrev den 07-11-2017 17:38:00

 Lækkert resultat. Har du selv lavet det? 

Hej T.S

Noget af det har vi lavet selv andre har vi haft professionelle til. Her en lille gennemgang:

Pro: Udgravning og støbning af ny sokkel

Mig: Dampspær

Pro: Opmuring af skalmur samt isolering

Mig: isætning af vinduer samt isolering over vinduer og mellem vinduer + dampspær ved vinduer

Pro: afslutning udvendigt med hardieplank

Mig: indvendig afslutning fx vindues bund pladen af fliser osv.

Pro: Fugning mellem vinduerne samt fliserne ved vinduesbund pladen (er en skovl til at fuge)

alt inklusiv ca 300.000 her af er der for ca. 100.000 i vinduer og ca. 180.000 i håndværker



Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis