Hvilken pris må VVS'eren kræve?

Er der nogen som ved om det er normalt, at en VVS'er tager 4000 kr for at skifte gummipakninger på to vandhaner? Spindler og pakninger har han krævet dobbeltpris af, hvad han har købt det til hos grossisten. 


RG
Er der nogen som ved om det er normalt, at en VVS... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ok, men hvis prisen er halveret og nedenstående står til troende, så ville jeg nu også stadigvæk være utilfreds, man kan jo købe 2-3 nye gode vandhaner for  2.000 kr. 

Citat (Trust).

"Ubehagelig oplevelse med firmaet Bad og Varme Sønderborg. Jeg bestiller keramiske pakninger til to vandhaner. Da det viser sig, at det ikke er muligt at fremskaffe keramiske pakninger, vælger firmaet, uden at informere os, at installere almindelige gummipakninger. Det betyder at vandhanerne fortsat ikke virker. Det ville have været god skik at informere os om, at man ikke kunne levere den ønskede vare, hvorefter vi ville havde haft mulighed for at finde en anden løsning. I stedet sender Bad og Varme en regning på knap 4000 kr. for udskiftning af fire gummipakninger! Da vi klager over regningen, går firmaet med til at slå halv skade, da de delvist indrømmer at have begået en fejl. Men det efterlader os stadig med en regning på knap 2000 kr. for en vare, vi ikke har bestilt og to vandhaner, som fortsat ikke virker. Vi har forsøgt at tale med ejeren, som desværre blev meget ubehagelig og nægtede at drøfte sagen yderligere."

Undskyld det er nok bare mig, men jeg kan ikke lade være med at spekulere på om OP's spørgsmål er korrekt udformet. Spørgsmålet lyder på om prisen på udskiftning udskiftning af 2 gummipakninger er rimelig, men Ifølge anmeldelsen på trust er der udskiftet 4 gummipakninger. Regningen er udover det blevet halveret hvilket må betyde at der har været en eller anden form for kontakt (dialog) med firmaet, selvom OP siger:

Citat OP ("VVS firmaet nægter at drøfte sagen med os, og de har faktisk været rigtig ubehagelige")

Jeg føler lidt at vi mangler nogle dele af historien og som spørgsmålet er udformet starter vi bare en shitstorm mod et firma baseret på oplysninger som jeg ser det ikke er korrekte.

Det var derfor jeg undrede mig over at læse på TP, at prisen var halveret - når det ikke fremgik herinde.. der er trods alt forskel på 4000,- og det halve...
Og i det første indlæg nævnes også spindler - så det er ikke kun pakninger..??
- Men selvfølgelig skal hanerne virke bagefter.. !!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som jeg skriver herinde, drejer det sig om 2 vandhaner, dvs. 4 pakninger. Vvs firmaet laver en regning på 4000 kr. De har taget lidt mere end 200% for reservedelene. Fordi de ved, at de har lavet en eklatant fejl, halverer de prisen for at fremstå imødekommende. Men de tjener alligevel på opgaven. Jeg tror, at den reelle pris ER 2000 kr. for en sådan opgave. Men de får det til at se ud som de har strukket sig langt ved at give 50% rabat. Dvs. hvis jeg ikke havde brokket mig efter deres besøg vill regningen også have lydt på 2000 kr. Så mit 1. spørgsmål her på siden gælder fortsat: er 4000 kr dyrt for udskiftning af 4 gummipakninger dyrt? Giver det mening?


RG

Når man udskifter pakninger udskifter man åbenbart også spindlere...


RG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis