Hvilken pris må VVS'eren kræve?

Er der nogen som ved om det er normalt, at en VVS'er tager 4000 kr for at skifte gummipakninger på to vandhaner? Spindler og pakninger har han krævet dobbeltpris af, hvad han har købt det til hos grossisten. 


RG
Er der nogen som ved om det er normalt, at en VVS... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 26-09-2017 00:04:47

Hvordan havde du tænkt dig, at bevise at der var aftalt en pris på 800,00 kr., når der ikke foreligger noget på skrift.  Enhver sagfører ville bede om dokumentation for aftalen.

Jeg ville da gå i dialog med firmaet og se, om ikke der foreligger en detaljeret faktura med antal timer og timepris samt materialepris. Ud fra det kan man så gøre ophævelser over arbejdslønnen.

 Det handler om psykologi (hvem der har mest is i maven) for jeg tror ikke vvs firmaet går i retten med et så ublu krav, men skulle det ske kan jeg næppe forestille mig at retten finder prisen rimelig. 

Ps. Men selvfølgelig kan der jo være sket en faktureringsfejl.  

Tag da en snak med VVS'eren.. og hør hvordan regningen har fået den størrelse - jeg tror aldrig der kommer noget godt ud af, at fare rettens vej, med sådan noget.. I de fleste tilfælde, er der en forklaring - eller en fejl.. :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Problemet er at regningen går til inkasso nu. Og det bliver dyrt for os. Vi har en jurists ord for at vi har loven på vores side. Men sagen skal så for domstolen, og det vil uanset hvad koste os mere end 4000 kr. Så derfor er det en tabt sag for os. VVS firmaet nægter at drøfte sagen med os, og de har faktisk været rigtig ubehagelige. Så vi trækker os, betaler og advarer alle mod firmaet. Og så har vi lært en vigtig lektie. Tak for jeres input. 


RG

Altså de må ikke sende den til inkasso hvis i bestrider regningen (og i kan godt bestride om størrelsen er rimelig selvom der ikke er aftalt pris, han må ikke bare tage ublu priser). Og med må ikke mener jeg at det er direkte ulovligt. En inkassoadvokat kan blive idømt bøder hvis han forsøger at inddrive en regning der er bestridt af køber. 

Jeg ville bestride regningen og forslå firmaet et forlig på et rimeligt niveau fx 1000-1500. 

Firmaets alternativ vil så være at se en stævning hvilket de skal have advokat på for mv. Det er der ingen som gør for 4000


Ask

Her vil jeg give Askholme ret.. hvis i ikke anderkender fakturaen (og i har forhåbentlig gjort indsigelse pr. mail / på skrift??) Ellers er det svært..  I har som minimum karv på en udspecificeret faktura.. og den skulle i have udbedt jer..  men det er jo ikke for sent..
Problemet er, at der er så mange "inkassoadvokater", der lever af at tage en masse sager, og håbe nogle af dem kommer i land (fordi "den lille mand" bliver bange..).. og de, som virkelig er garvede i, ikke at ville betale rimelige/anderkendte fakturaer - de går som regel fri :-(

Men det ville da være godt at vide hvilket firma, man skal holde sig fra :-)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Firmaet ligger i Sønderborg og hedder "Bad og Varme". 

Jeg har besluttet, at det ikke er besværet værd. Men tak for input. 


RG

Hvis der kommer et inkasso-krav skal I gøre indsigelse til inkassofirmaet, så tvinger I dem (inkassofirmaet og vvs firmaet) til at gå rettens vej. Og som tidligere nævnt tror jeg ikke at retten finder den ublu pris rimelig, og det ved både inkasso- og vvsfirmaet udmærket.   

Ja


RG

Men så har i jo fået prisen halveret? (som du skriver på trustpilot)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis