Støbe betongulv selv - i én omgang

Hej LDS'ere!

Jeg er ved at erhverve et modent hus fra 1896 og der skal en omgang gulvvarme og beton ind.

Husets adgangsvej giver ikke mulighed for hverken betonvogn eller pumpe - så jeg SKAL støbe selv.

Jeg har naturligvis læst om den klassiske 2-lags løsning, med grovstøbning først og pudslag ovenpå.

Men jeg er også stødt på nogle der har støbt i ét lag, med blandingen 1 cement : 3 sand, som så løbende afrettes og køres over med pudsebrædt.

Der skal støbes ca 5m3, der dog er i flere rum og derfor kan deles over flere omgange (dage).

Ville det være helt råddent at gå efter 1-lags løsningen? - Jeg er rimelig erfaren GDS'er, men har endnu ikke prøvet at støbe gulv.

Tak for alle de input der måtte komme.


 

Hej LDS'ere! Jeg er ved at erhverve et modent hus... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Rantzau hvordan vil du opbygge det hvis der ikke er krybekælder i huset ? Jeg har et hus hvor jeg overvejer dette, men tænkte bare at den eneste brugbare løsning var beton med varme i og så trægulv oven på, men tror løsningen med kun træ ville være billigere? men det kræver ventilation under konstruktionen ikke?

Jeg vil også lige komme med min holdning her,

Da jeg købte mit hus rev jeg alt op og som dig lagde net og varmerør ned og så støbte jeg alt mit beton i en blandemaskine og kørte det ind med trillebør og jeg havde 112m2 gulv i alt der skulle støbes.. bevares det tog lidt tid men jeg brugte samme teknik som andre i tråden har nævnt og det var at ligge trækrør ned i beton og rette det af som når jeg lagde havefliser i noget der meder om fugtig beton og ikke våd beton. Det var den eneste teknik jeg havde erfaring med da det var første gang jeg skulle til at støbe et gulv og jeg gjorde det i 1 lag og fik der efter gulvspartel på så det blev glat til mit trægulv.

Ang. tørrertid der undre det mig det tørrer hurtigere det der kommer med maskine da jeg troede det var helt pladder vådt når det kom med beton bil.

Så landede betonen for to dage siden.

Jeg har vedhæftet lidt billeder.

Ja, det havde været billigere at gøre det selv, men praktik og manglende hænder er svære at trylle frem.


 

Det ser da godt ud. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Dejligt med noget gang i den. Havde valgt samme løsning. Vi har lige fået støbt indkørslen, vi valgte også den nemme løsning, at betale os fra arbejdet 👍 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også