Er der asbest i disse loftsplader?

Hej,

Netop overtaget et Johan Christensen hus fra 1972. 

Vi har disse hvide lofter på badeværelserne, som jeg godt kunne tænke mig at skifte eller montere nye nedenunder. Indeholder disse loftsplader mon asbest?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej, Netop overtaget et Johan Christensen hus fra... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar! Jeg havde ikke tænkt på, at det kunne være nødvendigt at lave ny forskalling eller dampspærre… Er det fordi huset er gammelt, at du nævner det?
Tak 🙏 Jeg er meget ny i hus renovering 🫣
Der vil være meget stor chance for at forskalling ikke passer i afstand til din nye loft. Og når du piller ved det så skal der også dampspærre op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej igen 🫣 Jeg har ved samtale med en arkitekt fundet ud af at der allerede er dampspærre og at det nok ville give god isolering at sætte nye gipsplader på de eksisterende. Der er dog en del gulv-til-loft skabe, som vil være “i vejen” (billede vedhæftet). Findes der mon gode løsninger her?

Desuden… skal jeg gøre noget særligt ved elinstallationer, eller er det bare at løsne, lav hul i pladen og fæstne til de nye gipsplader?

Og så skal jeg finde en god løsning på, at jeg kan finde forskalning når jeg montere de nye plader. Jeg vil jo ikke hulle dampspærren…

Sidste nødløsning… Måske er spartling + filt den bedste løsning her …😬
Det giver stort set ikke mere isolering med nye gips plader under de gamle. Så enten har du misforstået arkitekt eller han skal have skolepenge tilbage. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også