Hvor er tænd/sluk/nøgle på en Evinrude 35 hk.

Hej,

Jeg har lige fået mig en Evinrude 35 hk motor. måske fra '99

Jeg har fundet gas og gear tilslutningen, men jeg kan ikke finde tænd/sluk/nøgle.

Nogen der ved hvor den er? :)

Og evt. også hvor jeg aflæser det fulde model nummer, kan jeg heller ik finde.

Modellen har også en stor beholder, er det outboard olie der skal på der, så den selv blander olie og benzin?


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej, Jeg har lige fået mig en Evinrude 35 hk... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ved ikke om den er født med styrehåndtag og efterfølgende ombygget. 

Jeg har fået hentet de rigtige tændrør idag, så den knalder jeg i i morgen også ser vi om den vil gniste og efterfølgende starte.



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
je_ns skrev den 29-07-2017 19:40:32

Jeg er bestemt ikke utilfreds  

Beslaget det ses er monteret, for at montere styrkabel/arm


Sådan er den beregnet til at være monteret med styrekabel

Er den med org, håndstyrearm, er den altid monteret ude i siden, og vil tydelig kunne ses hvis den er afmonteret.


 Hvor højt kan je_ns falde fra uden det gør ondt, åbenbart fra meget stor højde ???

De billeder du viser for og retfærdiggøre din påstand, har overhovedet intet med den først omtalte motor og gøre, men er fra en meget mindre encylindret motor af ukendt fabrikat.  Ikke alle motore er bygget ens hvilket du burde vide hvis ..........      


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Vandkanten skrev den 29-07-2017 22:09:38

Jeg ved ikke om den er født med styrehåndtag og efterfølgende ombygget. 

Jeg har fået hentet de rigtige tændrør idag, så den knalder jeg i i morgen også ser vi om den vil gniste og efterfølgende starte.



 Ja, styrestangen er skruet af da motoren blev ombygget i sin tid.

Håber så sandelig den vil trække en fed gnist og dermed starte.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Æv. Jeg fik de nye tændrør i. Men ingen gnist overhovedet.

Jeg har besluttet at tage Olie-blanderen af, men først når jeg har fået gnist. Tak for rådet.

Jeg er ret sikker på at jeg har fundet den rigtige ledning til start/stop. Og Tak for det


Jeg har lavet lidt fejlfinding på gnist problemet, jeg har målt ohm på de 3 tænd spoler og de ser fine ud.

Jeg har forsøgt at måle lidt på stratoren, og få da også målinger. 150-230v ca. Der går 2 sæt ledninger ud, 1 sæt med 4 ledninger og 1 sæt med 5 ledninger. 

Jeg kan måle både ohm og 150-230v på den med 4 ledninger. - Men det er yderst begrænset hvad jeg kan måde på den med 5 ledninger (måske er det svagstrøm, eller sensor?) 

Det skal siges, at når jeg hiver i snoret, så kan jeg få Oil lampen til at lyse, så noget svagstrøm er der.

Spørgsmålet er hvordan jeg kommer videre?



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Så du er sikker på stopledningen er koblet fra, så den ikke røre stell?

Man skal være forsigtig med at turne motoren, med løsthængende tændrørshætte, den kan trække op til 40 mm lange gnister, og er der ikke et gnistgab til stell springer gnisten tilfældigt, og kan måske smadre tænding/elektronik. ikke at det sker hver gang men der er en risiko.

Jeg har ikke tilstrækkelig viden om selve tændingen, og udmåling for fejl, så kan ikke hjælpe med det, spørg evt. i Bådgalleri der er et par stykker der har helt styr på de ting.

Jeg har lavet sådan en dims som tændrørsledningerne kan sættes på og så en ledning til stell, så kan man teste om den tænder kraftig nok, prøves normalt med 15-20 mm gnistgab, så er der en kobberring til at skrue på så gnistgabet kun er ca 8 mm, det bruger jeg hvis jeg turner motoren ved servise mv, så undgår jeg at skade tændingen.


Vi prøver igen, i morgen --

Klokken er 0047 og jeg har lige været ude og hive i dyret. Indenda, tog jeg flywheelet af og rensede som en gal omkring sensoren.

Til andre som læser denne tråd. Det er ikke muligt at aflæse eller måle noget på triggeren/sensoren, da det er CDI boksen som sender en konstant strøm til sensoren og aflæser den igen på modtager sensoren.


Motoren er igang. og tak til alle

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Dejligt du fik gang i motoren..


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis