Mørtelblander/piskeris til (slag-)boremaskine

Hejsa, jeg har en slagboremaskine, hvor der kan monteres SDS+ bor - samt en adapter til sekskantede bits/bor.

Jeg skal have blandet nogle mindre mængder mørtel/puds - jeg er lidt lost på, hvor jeg finder et anvendeligt piskeris samt om det overhovedet er noget, som duer sammen med en akku-boremaskine (kan den levere kraft nok)?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal du nok have fat på en borepatron, der passer til din SDS+

Afhængig af hvor kraftig din akku maskine er, og hvor stor piskeriset er, kan det måske gå an.

Men mon ikke det er nemmere at blande det i hånden når det kun er mindre mængder.

Vi prøver igen, i morgen --

Det dur en akku maskine ikke til , den vil lynhurtigt blive tømt for strøm , du skal bruge en stor (meget stor) 230V  bore maskine , gerne med 2 store håndtag , ellers kan den være svær at holde...........

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Detr er meget letter at blnde det i trillebøren, med en skovl. Akku boremaskien har slet ikke kræfter til at gøre noget ved det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Køb en af de billige hånd blandere, med 2 håndtag. De koster mellem 400-500 kr, jeg har brugt min en del, og den fungere stadig fint. 

Mørtel skal blandet rigtigt godt. Det skal blandes imellem 5 og 10 minutter, det gøre man ikke i en trillebører med en skovl. 

http://www.aalborgportland.dk/default.aspx?m=4&i=246&pi=33&pr=0

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg har haft en af de billige mixere, den duede slet ikke, det var en Atika, den kunne simpelt hen ikke trække det. selv ikke en lille portion mørtel i en spand.

Så købte jeg sådan en Makita "røremaskine" den er med blød opstart og er stærk som en hest, har brugt den til blanding af støbemix.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

Tak for input - jeg ser lige, hvor jeg lander henne på det her. 

Men tænker, at det nok ikke er vejen frem med en akku-boremaskine, når jeg ser, hvad røremaskinerne er for nogle størrelser. :-)

jeg vil i alt fald anbefale dig at tage handsker på hvis du ville prøve med en akku maskine
jeg har nogle gange blandet en spand eller to med min 18v dewalt, den kan godt trække det, men for hulen den bliver lun af det.
så ja, sådan en håndholdt røremaskine er et godt køb i den forbindelse

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Eller leje/købe en rigtig blandemaskine.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Det vil da være synd og skam at misbruge en sådan maskine til at blande mørtel. Har selv i ca. 6 år haft en billig mørtelblander købt i Bilka. Den kører stadig fint. Den har efterhånden blandet en del mørtel og beton.

En rigtig mørtelblander er gearet lavere end en boremaskine og så er gearet også kraftigere.

BS

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis