Vi har lige købt et gammelt karlekammerskab fra 1890'erne. Vi troede det var råt træ, men det er malet en gullig farve. Lidt afskallet og muligvis lidt Hvidt og brunt under. Der er små skader hist og her.
Indtil videre har vi vasket to gange med grundrens og en gang vand. Vandet er dog stadig beskidt. Vi søger gode råd til hvad vi skal gøre nu.
Kan vi vaske det helt rent?
Kan træet være for skrøbeligt til at afsyre?
Giver det mere mening at male? I så fald, hvilken metode er så bedst?
Tak på forhånd.
Vh KM