Lette plader mellem spær til opbevaring?

Hej - på mit loft (1 plans parcelhus) vil jeg sætte plader op mellem mine (gitter)spær, i husets længde, til let opbevaring. Der er ca 1 m mellem hvert spær. Umiddelbart tænker jeg lægter og vandfast plade. Med let opbevaring menes julepynt, tomme kufferter, og andet - men altså ikke bøger eller vinterhjulene, og man skal heller ikke gå/træde på pladerne

Hvilken type let og stærk plade kunne bruges?

VH Jakob

Hej - på mit loft (1 plans parcelhus) vil jeg... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort på samme måde som på billederne og det spiller bare
Broderpivert: 
Det hus jeg har boet i de sidste godt 40 år er på 2 etager, og med udsugning m.m. i tagrummet. Så der er kun lidt plads og jeg har forbud ( fra mig selv) om at der ikke må komme noget op på loftet. Jeg har lavet det ved et af børnenes huse og det fungerer fint. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har også lavet det i samme stil. To 38x57 skillerumslægter fastgjort på hver side af spærene. Jeg har savet lægterne over i 45 grader og fastgjort enderne på en bestående gangbro (se billede). Ovenpå er der brugt høvlet forskalling 22x100 med cirka 20 mm mellemrum. Simpelt at lave.

Eksempel på materialer:
https://www.jemogfix.dk/skillerumslaegte-38-x-57-mm-x-2-4-m/4110/9057291/
https://www.jemogfix.dk/hoevlet-forskalling-22-x-100-mm/4230/9057349/

Jeg er enig med ev elmands tanker om at det er problematisk at lagre ting på loftet. Man slæber ting der op, det "modner" i 10 år, så slæber man det ned og smider det ud.

Vi får isoleret op med taget og ventileret ​loftrummet samt smidt lidt varme derop. Så håber på vi undgår den der del med at tingene bliver dårlig. 
Ting bliver ikke dårlige af at stå i et loftrum, man skal blot tænke på at der kan komme frost.

Når jeg skriver "modne" er det ironisk. Man sætter ting på loftet, man synes er for gode til at smide ud. Men når der går et antal år, smider man det ofte ud. 
Annonce
Jo rigtig nok. Men ting kan godt blive lidt jordslået feks tøj. Det er sådan noget vi gerne vil undgå :) 
Der må ikke være fugtigt på et loft, så tøj bør ikke blive jordslået. Hvis man har problemer med fugtighed på et uisoleret loft, er løsningen ikke isolering, men bedre udluftning. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også