Pumpe vand ud af vandtønder - med tryk

Hej folkens.

Jeg er den lykkelige ejer af et hus, hvor tidligere ejer har haft 600kvm køkkenhave. Den er pløjet op og vi har anlagt græs i stedet. Nu rammer vi desværre en periode med en del tørke, og derfor vil jeg gerne selv vande plænen for at sikre de bedste vækstbetingelser.

Vi har cirka 15.000 liter vand stående i tønder og andre beholdere, men jeg ønsker på ingen måde at løbe pendul med en vandkande. Så hvad skal jeg bruge for at kunne pumpe vandet op og få vandet plænen?
Den gamle olietank er også blevet renset og er koblet på som regnvandsbeholder. Det skal gerne kunne pumpe vandet herfra og op i de overjordiske beholdere også.

Skal jeg bruge en dykpumpe eller hvordan løser jeg den?

Hej folkens. Jeg er den lykkelige ejer af et hus... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, den er ganske udmærket til dit brug. Du skal lige huske at købe en sugslange med kontraventil i bunden og en trykslange. Husk også at pumpen ikke kan tåle at køre uden vand i længere tid for ikke at ødelægge pakdåsen i pumpen. Det gælder for alle pumper. Den skal som alle andre pumper opbevares frostfri.


fase

Sugslange med kontraventil og en trykslange - tjek. Spæde op med vand ved øverste røde prop - tjek. Tror sgu der er ved at være styr på det. ;-)

Mange tak for alle kommentarer og al hjælp. Det er lækkert, at der er assistance at hente, når man selv er på bar bund. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis