Kommentarer til projekt: Smelteovn del 2 + 3.

Her samles kommentarer til projektet: Smelteovn del 2 + 3.

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Smelteovn... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Vi har haft første optænding, og som der er med prototyper så er der plads til ændringer :-) Der var ikke effekt nok i brænderen, jeg havde været for nærig med luft hullerne i brænder rørt. Og idet det hele er svejset sammen skulle jeg lige tage mig sammen til at starte vinkel sliberen og skærer det fra hinanden :-) Men det er sket i dag og antallet at huller er 3 dobbelt, så vi er klar andet forsøg.
okay spændende, det kan nu også overraske en del hvor stort hul der skal være ud af ovnen. Er godtnok spændt på hvordan det ender ud med at køre :-D

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Så fik prøvekørt for anden gang, der skal stadig justeres lidt. Men vi fik alligevel smeltet aluminium. Vi måtte desværre afbryde forsøget fordi at røgudviklingen og lugten var voldsom, for voldsom til at gøre det midt i et villakvarter. Der er jo skrot aluminium, så der er jo rester af olie m.m Men den kunne :-)
sådan, Tillykke med smeltningen, og trods at den blev afbrudt :-) Men ja det kan godt lugte fælt når det er genbrug. Det er ogs¨med noget omtanke når jeg nedsmelter alufælge, de kan også lugte en hel del. Men fedt at ovnen kunne klare det :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
jeg var også lige i gang den anden dag, fik da lavet et lille smelt på ca 5-6 kg :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Vi har ikke haft liv i den siden vi slukkede den med vandslangen. Vi skal have fundet et egnet sted at kører med den. Er det gas du bruger ?
nej jeg bruger diesel olie, brænderen fra et oliefyr. Det er ikke de store problemer jeg har med røg, kun lige kortvarigt hvis jeg får smidt noget alu i, med maling på.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Du har nok mere varme og renere forbrænding end vi har med træpiller. 😊 så går det nok hurtigere at brænde urenheder af.
ja det tager ikke mange sekunder :-) Der er effekt nok til at jeg fra kold ovn, på 45minutter står med 15kg smeltet sluminium :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej Jan Hvordan står det til med projektet ? Hvis du har lyst til at se min ovn i aktion, så er den i gang i pinsen nede i Egå :-) Mvh Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også