Kommentarer til projekt: Bord til potteplanten & bord rundel til et lille stue bord.

Her samles kommentarer til projektet: Bord til potteplanten & bord rundel til et lille stue bord.

Kommentarer vises både her og på projektet.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Her samles kommentarer til projektet: Bord til... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dejligt at høre at saven kører som den skal. Så er det lidt sjovere når det er hjemmelavet.

Jeg ved alt hvad der er værd at vide, for en mand i min alder, og på en god dag, kan jeg måske huske noget af det. :-)
Tak for de pæne ord, det er nu engang sådan' ens' opgave, der er 3 stk. mere undervejs. Den ku' jo da også buges til en' lidt mindre plante det er da rigtig nok.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Lad os endelig se hvordan du laver den kant på bordet til din lillesøster, det er jo noget af en udfordring.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja Henrik ved heller ikke om det dur'! ;-) jeg er i tænke boksen, i mangel af en stor drejebænk, fik jeg den ide' men, det kræver et center-hul på Ø 20 mm. (akselen på båndsaven) og yderligere 2 måske 3 (120 gr. i forhold til hinanden for at gøre pladen fast til hjulet, som proppes af efterfølgende. Jeg ku' jo få en' til at dreje det for mig, men vil hellere prøve selv i 1. omg. (i en' mindre)

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Annonce
Måske kan det laves ned fræseren. Montere den på en plade der er større end bordpladen, så den "rider" på kanten, og så kan hele "midten" fjernes og til sidst står kanten tilbage, som så kan rundes. Men det kræver selvfølgelig at du ikke skærer pladen rund før bagefter.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Ja den mulighed har jeg også haft i tankerne, det kræver så en model at "køre" den yderste perifiri efter, så afgjort også en mulighed.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hvis du kører tæt på kanten "indvendig" (din streg) og så bagefter skærer rundingen udvendig (og gør den færdig). Kunne den kant så ikke bruges til "styr" så fræseren kan køre "forskudt" ? Ligesom når man følger en kant med fræseren bare forskudt? svært at forklare, jeg tror jeg vil prøve at tegne det.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Flot arbejde!!

Med venlig hilsen

Anders

Utrolig flot!! En fornøjelse at se. Helt lukket land for mig! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis