Kommentarer til projekt: SELVbyg - Part 11

Her samles kommentarer til projektet: SELVbyg - Part 11

Kommentarer vises både her og på projektet.

 SELVBYGGER!!!

Her samles kommentarer til projektet: SELVbyg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du havde tjekket op på fakta, så ville du vide, at der er lagt tagbrædder OG tagkryds finér ovenpå brædderne, så hvordan brædderne er lagt er fuldstændig og aldeles ligemeget. Nu vurderer du så igen, at der umuligt kan blive plads til 300mm isolering, samt 50mm luftspalte med mine spær. Mine spær måler 245+120mm=365mm. Hvis du så lige snupper lommeregneren og trækker 300mm fra, så kan du jo se om der blir plads til 50mm luftspalte…? At du vurderer byggeriet til at være klamphuggeri, det kunne sådan set ikke interessere mig mindre, da jeg ved det er iorden. Betragt det her som mit endelige svar, da jeg har rigeligt at bruge min tid på pt. Hav en go' dag!

 SELVBYGGER!!!

Hvis du havde tjekket op på fakta, så ville du vide, at der er lagt tagbrædder OG tagkryds finér ovenpå brædderne, så hvordan brædderne er lagt er fuldstændig og aldeles ligemeget. Nu vurderer du så igen, at der umuligt kan blive plads til 300mm isolering, samt 50mm luftspalte med mine spær. Mine spær måler 245+120mm=365mm. Hvis du så lige snupper lommeregneren og trækker 300mm fra, så kan du jo se om der blir plads til 50mm luftspalte…? At du vurderer byggeriet til at være klamphuggeri, det kunne sådan set ikke interessere mig mindre, da jeg ved det er iorden. Betragt det her som mit endelige svar, da jeg har rigeligt at bruge min tid på pt. Hav en go' dag!

 SELVBYGGER!!!

Hvis du havde tjekket op på fakta, så ville du vide, at der er lagt tagbrædder OG tagkryds finér ovenpå brædderne, så hvordan brædderne er lagt er fuldstændig og aldeles ligemeget. Nu vurderer du så igen, at der umuligt kan blive plads til 300mm isolering, samt 50mm luftspalte med mine spær. Mine spær måler 245+120mm=365mm. Hvis du så lige snupper lommeregneren og trækker 300mm fra, så kan du jo se om der blir plads til 50mm luftspalte…? At du vurderer byggeriet til at være klamphuggeri, det kunne sådan set ikke interessere mig mindre, da jeg ved det er iorden. Betragt det her som mit endelige svar, da jeg har rigeligt at bruge min tid på pt.

 SELVBYGGER!!!

Ved ikke lige hvorfor den sidste kom 3 gange, men budskabet kommer nok frem alligevel...

 SELVBYGGER!!!

Den betonstøber må da have glemt at læse forskrifterne fra LECA. Om der er 1 eller 10 mand beskæftiget har ingen betydning hvis de alle 11 ikke overholder gældende krav og anvisninger, herunder sikrer at der ikke bliver indbygget fugt i byggeriet. Jeg ved ikke hvor du har fået oplysning om at undertag af brædder - som endnu er opsat med flyverstød - erstatter vindafstivning, men det er i hvert fald ikke hos TOR eller TRÆ, som ellers ikke bestiller meget andet end at sikre forudsætningerne for et godt byggeri. Og veksler omkring vinduer erstatter det heller ikke. Mon ikke ingeniørfirmaet har forudsat at arbejderne udføres efter forskrifterne? Det plejer de at gøre i hvert fald de større og mindre ingeniørfirmaer jeg har anvendt eller været ansat i siden 1984.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Det er ingeniøren, som har beregnet, at der ikke skal vindkryds i. Jeg vil nu også våge at påstå, at tagbrædder med 2 skruer i hvert spær (4.500 skruer i alt) + tagkryds finér, er lige så afstivrende som vindkryds. Fugt i byggeriet...haha...det er nogle fine konklusioner du stiller...du må godt nok kede dig...inden spærene blev lukket af, var der sommer og 30gr., så tvivler på der er skyggen af fugt i det her byggeri! Der er vist ik nogen, som har nævnt veksler omkring vinduer. Hvert stål ramme har påmonterede veksel bjælker til de sideliggende spær. Men hvis du ellers er færdig med at drage konklusioner om fugt og hvad ved jeg, så vil jeg videre med mit meningsfyldte liv! :) Ps. Du har forøvrigt overset en forbandt fejl...! Hav en dejlig dag!

 SELVBYGGER!!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis