Spray mod ukrudt - billigere alternativ til Roundup?

Hej

Hvis man gerne vil sprøjte mod ukrudt, men synes at Roundup er for dyrt - findes der så et billigere alternativ som effektivt kan slå bevoksning ihjel?


Jeg er helt klar over at der er mange holdninger til hvor vidt man skal bruge sprøjtemidler eller ej - men jeg vil sætte pris på at vi gemmer den debat til en anden gang.


/Morten

Hej Hvis man gerne vil sprøjte mod ukrudt, men... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg købte også 1L glyphosat for en 5-6 år siden, kan ikke huske blandingforholdet i hoved men det er noget med en liter bliver til 500L færdigt sprøjtemiddel, så det er noget billigere end roundup, og virker lige så godt.. man skal dog bære handsker eller lign når man blander, det er noget koncentreret giftig stads.

Patentet på det aktive stof i Roundup, glyphosat, er for længst udløbet. Derfor kan man købe en række kopiprodukter langt billigere end mærkevaren. De har navne som glyfonova, Rambo, glyphogan, remotio mfl. Man kan også generelt spare ved at købe midlerne koncentreret og ved ikke at købe mere end man har brug for. Nogle foderstofhandler henvender sig i stigende grad til private og det er et udmærket sted at købe disse midler, men pas nu på ikke at købe alt for meget. Se hvor langt det rækker på embalagen. Husk at blande efter brugsanvisningen, forvent at det tager en lille måned før det virker og husk at man ikke må sprøjte på befæstede arealer som f.eks. fliser.

Et effektivt ukrudtsmiddel er. 50% rengørings eddike og og 50% vand lidt salt,og lidt opvaskemiddel.Det skader ikke miljøet,og er meget effektiv.Virker også på Skvaderkål men skal sprøjtes med jævne mellemrum.

(Rengørings)eddike er eddikesyre fortyndet med vand, det er derfor at eddike virker. Men jeg er ikke enig i at det ikke skader naturen (ligesom salt og opvaskemiddel) - for det gør det.   

Jeg forstår ikke,hvorfor det skal være gift og alle mulige andre mystiske blandinger,er der ikke nogen der har erfaringer med en ukrudtsbrænder,jeg har skrottet giften,og bruger kun brænderen,og den er effektiv.


bh
Annonce

Ukrudtsbrænder.. tja.. så udleder du jo co2 den anden vej.. og for os andre, der ikke har en dag om dagen, til at holde ting fri for ukrudt.  der er vi altså nødt til at finde på noget.. (ellers skal vi have tildelt xx antal kontanthjælpsmodtagere pr. 100T skattekroner betalt..) men det hjælper ikke - de gider sgu ikke tage ukrudt op..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er en misforståelse,at ukrudtet skal brændes væk,det skal kun svitses,så hvis man ikke har flere tusinde kvm.tager det ikke lang tid,jeg har klaret det uden fremmed hjælp !


bh

Jeg har mange kvm.. og det er ganske få, af mine bekendte, der nøjes med at svitse.. det skal brændes helt af.. og så er mit "sæbevand" nok lige så miljøvenligt..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis