Spray mod ukrudt - billigere alternativ til Roundup?

Hej

Hvis man gerne vil sprøjte mod ukrudt, men synes at Roundup er for dyrt - findes der så et billigere alternativ som effektivt kan slå bevoksning ihjel?


Jeg er helt klar over at der er mange holdninger til hvor vidt man skal bruge sprøjtemidler eller ej - men jeg vil sætte pris på at vi gemmer den debat til en anden gang.


/Morten

Hej Hvis man gerne vil sprøjte mod ukrudt, men... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Alle kan købe "Roundup" (eller "Pistol" (der holder ukrudt væk i 3-4 måneder)) på den lokale foderstof.. eller på nettet - også i DK.. (men man skal selvfølgelig ikke overdosere, hvilket mange har tendens til)
Og alle i "hellige" - så undgår i vel også at tage flyveren på ferie til Mallorca / London m.m. - og undlader at købe diverse elektronik, der er lavet under kummerlige forhold.. nååårh nej - det er jo kun Kina / andre steder, det skader!!

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

OK, så er det nok noget skidt alligevel. 

Synes helt klart Ajle metoden lyder cool - vil selv prøve den af. Vi (specielt min hustru) har kæmpet en hård kamp mod skvalderkål, som der har været oceaner af i vores nye have. Den havde ikke været passet i mange år. Det meste er væk, men der er stadig en del tilbage. Specielt inden i hækkene. 

Du kan købe glyphogan på foderstoffen det er aktivstoffet fra roundup. Det tager ca 3 uger før det er vidnet det er set største problem ved sprøjtning atfol bliver utålmodige. Brug der med omtanke og ikke stærkere end der står på bøtten. 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce

At bruge damp er en god måde at svie ukrudtet og sætter ikke ild i noget. Engang havde Fiskfars et godt effektivt og billigt apparatur til det formål. Desværre var der et eller to af apparaterne, hvor vandbeholderen revnede på og så blev de trukket tilbage. Jeg har en, som hver sommer bliver brugt på terrassen, flisegange og andre steder hvor ukrudtet står frit. Har set andre bruge en damprenser til rengøringsbrug brugt med et godt resultat på ukrudt også.    


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Man kan i de fleste byggemarkeder købe en elektrisk ukrudtsbrænder, som fungerer lidt som en stor hårtørrer. Så slipper du for at gå og sprøjte gift ud i haven, som potentielt kan skade den ønskede plantevækst, dyrelivet og miljøet.

En anlægsgartner fortalte mig for ganske nylig, at hvis man kommer i bund med ukrudtet i løbet af april-maj, så får det svært ved at genetablere sig over sommeren. 


Mvh nybyggeren
Fiahgt skrev den 17-05-2017 12:31:38

Du kan købe glyphogan på foderstoffen det er aktivstoffet fra roundup. Det tager ca 3 uger før det er vidnet det er set største problem ved sprøjtning atfol bliver utålmodige. Brug der med omtanke og ikke stærkere end der står på bøtten. 

 Ikke alle foderstoffer sælger det (officielt) og hedder vist glyphosat, pga det kræver sprøjtebevis og købe det i visse mængder - så de gider ikke og bøvle med det..

Men jeg har købt noget på nettet, 1L til 299,-

Det jeg bruger hedder glyphogan men indeholder glyphosat som er det aktive stof der der dræber ukrudtet. Der der er vigtigt er mængden af aktiv stoffet da resten bare er vand


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis