Fejl i tilstandrapport

Kigger på en ejendom, hvor jeg under fremvisning opdager massivt råd i to vinduespartier. Stor er min overraskelse så, da der i tilstandsrapporten blandt andet står "der er ikke konstateret nedbrud i vinduer". Vi snakker her en soleklar fejl fra den bygningssagkyndige.

Hvad nu hvis jeg faktisk køber huset? Klager jeg så til den bygningssagkyndige, som via sin ansvarforsikring dækker udskiftning af vinduerne? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener du har ret. Drt er den byggesagkyndige der hæfter for fejl, hvis det sltså er fejl han burde have opdaget. 

Men kan du ikke slå det op. Evt på ret og råd. De plejer st have fine artikler om emnet. 

Jeg skal ikke gøre mig klog på jura, men hvis du køber noget du godt ved er galt, så kan du vel ikke bagefter sige at du ikke vidste det var galt   
Hvis tilstandsrapporten har en fejl vil det vel være det mest rigtige at påpege fejlen inden du køber... Du kunne jo også bruge det som et argument for at få et nedslag i prisen.
Jeg tror i øvrigt ikke at hans forsikring dækker noget som helst, da det jo er dig som køber der har ansvaret for at det du køber også er det rigtige.... Du har jo også ret til at få lavet din egen gennemgang af huset(for egen regning) inden du skriver under, hvis du ikke stoler på sælgers mand.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis