Pilleovn vil ikke starte op

Vil høre om nogen kan hjælpe, vi har en Grace Pilleovn NB-PS fra 2012 Bauhaus, den har kun kørt ca 40 timer for nogle år siden, og nu vil vi gerne ha den i brug igen, den startede fint op men vil ikke starte op igen selv, når man tænder den står den blot og blæser et minut og så kommer der en besked på skærm esc3 og derefter slukker den

Anita
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige præcis denne pilleovn er kendt for at have en ringe el-tænder, "glødestaven" der skal få ild i pillerne går ofte itu.
I en snæver vending kan man komme en lille håndfuld træpiller i brændeskålen og manuelt tænde ild med lidt brandbar væske (sprit, petrolium, tændvæske mv.) men vær lidt forsigtig.
Så kan pilleovenens fotosensor se ild og skulle gerne køre.
Glødestaven virkede fint, men den går ligesom ikke selv igang, kender du til fejl den skriver esc3 og stopper

Anita

"går ikke igang" Skal det forstås at sneglen slet ikke doserer piller - altså køre rundt.?

http://www.solarnet-online.com/sites/default/files/GRACE%20PELLET%20STOVE%20MANUAL.pdf

Når jeg tænder på startknap starter den med blæser og går så ud uden at den fylder pille frem. Da vi startede den op første gang kørte den først forskellige programmer -cleaning-feeding-begyndte så at gløde og startede så op, kørte så 1/2-1 times tid og gik derefter ud. Og starter så ikke op, hvis man tænder sker det samme esc3 og goodbye

Anita
Når jeg tænder på startknap starter den med blæser og går så ud uden at den fylder pille frem. Da vi startede den op første gang kørte den først forskellige programmer -cleaning-feeding-begyndte så at gløde og startede så op, kørte så 1/2-1 times tid og gik derefter ud. Og starter så ikke op, hvis man tænder sker det samme esc3 og goodbye

Anita
Annonce

Ok, men vil det sige der ikke køres (snegles) piller op. Altså om der forsøges doseret piller? Det er jo ret afgørende for om pilleovnen går i drift.

(red) der var jeg lidt for hurtig - læser at det gør det ikke.

Derfor, prøv at tænde manuelt op med en håndfuld piller, når du har tændt for pilleovnen, så skulle den gerne gå igang.

Er det ikke tilfældet er det sneglen der er problemet, men det kan vi vende tilbage til senere. 

Fik startet den op med en håndfuld piller og tændbriket, den kørte fint tog piller ind og så troede vi den var der, men den går ud efter 1 times tid. Vi har en mistanke til føler i rørrøret den viser hele tiden 55 g

Anita
Så er det store spørgsmål, når du skriver "hele tiden" er det så både før der er tændt op og medens der er ild i brændkammer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand, tror ikke rigtig jeg forstår dit spørgsmål.
Problemet med min ovn er at den ikke vil starte op selvom den står på automatik. Vi fik den til at brænde og tage piller ind, men den går bare ud efter en times tid og skriver esc3 og slukker

Anita

det er kl. 19.22 du skriver: Vi har mistanke til føler i røgrøret den viser HELE TIDEN 55 gr.

Så er var mit spørgsmål om  den føler viser 55 gr. både med din håndfuld piller og den time den kører, og også viser 55 gr. når pillefyret er blevet koldt. For så kan du sagtens have ret i at føler ikke virker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis