Opbygning til gulvvarme, beton

Hej Alle,

Gammelt spørgsmål og har kigget flere indlæg igennem - og er nu kun mere forvirret!?!? Er der en venlig sjæl som vil opsummer opbygningen af et betongulv til gulvvarme på et badeværelse?

Hilsen

Michael


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Hej Alle, Gammelt spørgsmål og har kigget flere... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ulrik123.
Dit link fik mig til et helt andet sted. ved ikke lige hvorfor. så var selv ind og finde det. 
Jeg nærstuderet lige kravende.
Kravet for 300 mm isolering ved gulvvarme der beskrives i linket kommer af at fundamenter i ældre huse anses for ikke at gå tilstrækkeligt dybt til isoleringskravene og derfor anser man at der kun er plads til 300 mm isolering ligemeget hvad.

Der skal dog tages højde for at BR15 (7.4.1 stk. 2) beskriver at,
Der kan være forhold, der gør, at udskiftningen ikke kan gennemføres uden uforholdsmæssige meromkostninger. I disse tilfælde er der ikke krav om fuld isolering, men hvis der kan isoleres til et lavere niveau, skal dette gennemføres.
 


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Så begge svar kan vel bruges tænker jeg? Kan skam godt forstå din opstilling.

Personligt overholder jeg BR når jeg renovere men jeg tager somregel laveste fællesnævner mht. isoleringstykkelse da det i princippet ikke betyder noget som helst i gamle huse endvidere er de slet ikke bygget til at være overisoleret.

men for at hjælpe trådstarter så jeg han fint kan nøjes med 300mm isolering den skal nok holde i byretten og 8-10 cm beton er fint til dit dæk det gør alle ny til dags.
Har dog selv ca 10cm
Jeg skal nu kun lave et badeværelse på 12 kvm, så om der kommer 300 eller 350 mm isolering i, betyder som sådan ikke noget rent økonomisk. I skal begge have tak for hjælpen

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis