Behandling af skrin

Jeg har fået det vedhæftede skrin af min bedstefar, men vil gerne sætte den lidt i stand.

Dertil mangler jeg noget maling (Eller en anden metode måske?) og en nøgle.

Ved nogle af jer hvor man kan købe maling og nøgle til sådan en? Og hvordan jeg generelt skal behandle den. Jeg har mest arbejdet med træ, så har ikke stor kendskab til dette. 

Håber nogle kan hjælpe! 


C.M.J.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror det bliver virkelig svært og gøre noget ved sådanne et blikskrin med maling og samtidig bibeholde det samme udseende. Men det er måske ikke det du vil ???

Vil dog formode at en pudsning af de forgylte steder kan friskes op med brasso eller lignende svagt polermiddel. Prøv og lav et forsøg under bunden for tjeck på virkning, hvor det ikke ses så godt først.

Nøglen ved jeg ikke hvor du skal finde, måske en forespørgsel ved en låsesmed kunne give noget ?

Håber det skrevende hjælper lidt på vej, ellers spørg igen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Tænkte også det ville blive svært, men kunne jo være nogle havde et vidundertrick jeg ikke kendte til 

Vil da prøve at købe noget Brasso eller lign., tak for det!

Tænkte ikke en låsesmed lavede sådanne nøgler? Troede mere de kun lavede standard nøgler som RUKO


C.M.J.
Skrevet af chjes94 på 05-01-2017 14:00

Tænkte ikke en låsesmed lavede sådanne nøgler? Troede mere de kun lavede standard nøgler som RUKO

Han kan ikke lave en nøgle, men måske har han en passende fabrikeret på lager eller ved hvor en kan købes. Efter nøglehullet og dømme, ligner det en nøgletype man i gamle dage brugte til skabe, skuffer mm.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja okay, det kunne selvfølgelig være han vidste lidt om det, det kan du have ret i.

Så vidt hvad jeg kan se omkring nøglen/hullet, så er hullet 5mm mens de fleste gamle nøgler er 6mm i diameter...

C.M.J.
Skrevet af chjes94 på 05-01-2017 14:13
Ja okay, det kunne selvfølgelig være han vidste lidt om det, det kan du have ret i.

Så vidt hvad jeg kan se omkring nøglen/hullet, så er hullet 5mm mens de fleste gamle nøgler er 6mm i diameter...

Så begynder det måske og kunne blive svært. Men nøglemesteren vil jeg stadig mene er bedste bud, hvis ikke du vil prøve og fabrikere en selv.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg takker for dine råd! Jeg ser lige om jeg evt. kan skaffe en jeg kan modificere lidt på først

C.M.J.
Det kunne også være nøglemesteren har en model der kan passe.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hvem/Hvad er en nøglemester? 


C.M.J.
Skrevet af chjes94 på 05-01-2017 18:19

Hvem/Hvad er en nøglemester? 

Undskyld, så kalder jeg omtalte person for en låsesmed. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jamen så giver det jo mening! Troede det var en eller anden side eller noget...

C.M.J.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også