Behandling af skrin

Jeg har fået det vedhæftede skrin af min bedstefar, men vil gerne sætte den lidt i stand.

Dertil mangler jeg noget maling (Eller en anden metode måske?) og en nøgle.

Ved nogle af jer hvor man kan købe maling og nøgle til sådan en? Og hvordan jeg generelt skal behandle den. Jeg har mest arbejdet med træ, så har ikke stor kendskab til dette. 

Håber nogle kan hjælpe! 


C.M.J.
Jeg har fået det vedhæftede skrin af min bedstefar... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af chjes94 på 05-01-2017 19:43
Jamen så giver det jo mening! Troede det var en eller anden side eller noget...

Nå ja, det var ikke min mening og forvirre dig. Vi bruger udtrykket lokalt her hvor jeg holder til.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du skal være meget forsigtig med ikke at ødelægge den med maling eller deslige. Alle amatør restaureringer af gamle sager nedsætter deres værdi med med måske 90 %
Jeg har købt gamle håndtag hos et svensk firma Barahåndtag der kunne du undersøge om de også har nøgler, eller måske hos Tipperup høkeren.
Jeg har en opskrift som kan friske messing op. Men igen prøv på et ikke synligt sted.
1 dl vand - 1dl mel - 1 dl eddike - 1 sp.ske salt - sp.ske citronsyre. Du kan selv dividere ned til en mindre portion.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det vil jeg da lige undersøge med de to steder, men ja jeg vil nu også helst begrænse mængden af ændringer, i hvert fald helst ikke ændre farve og lign.

Tror da også lige jeg vil prøve den opskrift før jeg køber noget andet, man kan jo håbe

C.M.J.
Opsøg antikvitetshandlere og retro ditto. De har mange gange i bundter af gamle nøgler, fra skabe og skuffer der ikke kunne repareres. Messingen ville jeg være yderst forsigtig med at "pudse op", da den smukke patina dermed er brudt. Du kan risikere at der dukker skjulte ældningspletter op, som ikke kan fjernes. Hvis du vil gå. M e g e t forsigtigt til værks, så bland wienerkalk med sprit til en lind grød og poler l e t med vat. Tør efter med rent vand. Go fornøjelse

 

Mange tak for rådet! Vil prøve at se om der er nogle af den type handlere i nærheden

Kan prøve det af du siger, har prøvet begge af de andre forslag uden det gav noget synligt... Jeg prøvede dog kun på bunden, og ved derfor ikke om det overhovedet er meningen af den skal kunne skinne der..

C.M.J.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også