Finder Astro 12.81 ugeur

Hej

Jeg har for noget tid siden erhvervet mig et Finder Astro 12.81 ugeur. Her efter noget tid vil jeg gerne ændre lidt i indstillingerne. Problemet er nu at uret siger der er tilkoblet en pinkode. Jeg er ikke klar over hvad pinkoden helt præcis er da jeg ikke bevidst har aktiveret den, men har prøvet et par forskellige kobinationer som ikke har virket. Så mit spørgsmål går derfor på om det er muligt at resete uret sådan jeg kan starte forfra igen?

Problemet synes egentlig først at opstå da jeg brugte producentens app til at ville overføre et nyt program hvor den her bad om en kode. Har forsøgt at følge manualens trin, men den ender altid med at starte forfra...

M.v.h. Jakob


Jakob
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet manualen under setup 3a, der står der noget om pincode, land osv

fase
Ja hver gang jeg prøver det ender jeg på startskærmen. Tænker det er et udtryk for at den pinkode jeg trykker er forkert, men kan ikke finde ud af at ændre den eller fjerne den. Hver gang jeg har valgt "pin off" og prøver igen skriver den "pin on".

Jakob
Er du sikker på, at du ikke først skal lave en pinkode ved opsætning af uret for at komme videre. Prøv med pin koden 0000 eller 1111 eller 1234. Du skal holde midten af joysticket inde i mere end 2 sek. for at komme i program mode.

fase
Jeg har allerede lavet en opsætning som jeg nu ønsker at ændre på. Jeg har forsøgt at trykke lang og kort tid men ender ud med den samme skærm hver gang.. 😐
Har prøvet at frakoble den fra nettet samt tage backup batteriet ud i nogle minutter, men det virkede heller ikke umiddelbart.
Tror problemet opstod da jeg forsøgte at bruge den app producenten har lavet. Der beder den om en fire cifret kode. Har efterfølgende prøver alle mulige standart koder og dem jeg selv kunne finde på at bruge, men intet lader til at virke..

Jakob
Hvis du har lavet en opsætning og prøver at ændre den fra din app, må du have lavet en kode i appen, som du skal bruge. Måske bliver din opsætning i uret gemt i en eeprom, som du ikke kan ændre. Er der ikke en mulighed for at resette til fabriksindstillinger, så du kan begynde helt forfra. Jeg har kun uddrag af manualen. Skulle opsætningen blive gemt i RAM, hvilket det kunne tyde på, når der er et batteri i, bliver du nødt til at tage batteriet ud i længere tid end nogle minutter, fordi der kan sidde en kondensator, som kan holde rammen forsynet med strøm i et stykke tid. Prøv en times tid.

fase
Annonce
Opsætningen der pt fungere er ikke lavet i app'en. Jeg har dog forsøgt at indlæse en ny via app'en. Manualen jeg har er sandsynligvis den samme som den du har set på, efter min mening en anelse mangelfuld, og oplyser intet omkring at gendanne fabriksindstillinger. Jeg havde dog ikke tænkt på der muligvis var en kondensator indbygget. Prøver at tage det hele fra i morgen igen.

Jakob
Det virkede desværre ikke at tage strømmen fra og pille batteriet ud i flere timer..

Jakob

Jeg har kikket lidt mere i brugsforvirringen, som jeg har vedhæftet.

nederst til højre er der en mulighed for at  vælge om der skal indtastes pinkode eller ej, hvis du vælger at taste pinkode for du en mulighed for at vælge pinkoden.


fase

Det var det forkerte ur, jeg har set på, det rigtige er her vedhæftet.

Du skal kikke på streg nr. 3A og følge den, så vil du til sidst under opsætningen kunne vælge om du vil bruge pinkode eller ej, og hvis du vælger pinkode, kan du indtaste en.


fase
Hej igen..

Stedet hvor jeg havde købt kunne heller ikke finde en løsning på problemet så det hele er endt med at uret er sendt retur og jeg har købt en anden..

Mange tak for din tid og hjælpen S. Fabrin.

/Jakob

Jakob
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis