Søger Hjælp til at koble en 1-10v dimmer til 3-400w highbay lamper

Hej Alle, Er lige ankommet her på siden har, og mit P.t. største og vigtigste problem er at få sat en dimmer på en led lampe...
Jeg har en masse billeder af mit problem tegnet og forklaret + den originale skitse af dimmeren.
Men jeg kan ik lige finde ud af at uploade dem...?
Så....måske det er mit primære problem - LOL

Mvh Moon ??
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du vil lave et nyt op læg skal du trykke på den fane der hedder åbn editor der kan du uploade billeder
Når jeg trykker på dfanen Åbn editor, så er det stadigt kun den med mulighed for at uploade "andet end billeder" og der kan jeg ik få lov til at uploade nogle billeder...?
Derudover så tror jeg at jeg nu kom til at gøre noget lidt forkert, jeg uploadede billederne i "galleriet" her: https://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/746
Hvilke ledninger skal hvor (mest af alt, hvor skal strømmen fra vægen gå ind...?)
Håber at der er bare en derude der kan hjælpe mig ??

Mvh Moon ??

når du har trykket på  > åbn editor< er der for oven til venstre en knap /  ikon med et billeded. Der kan man uploade billeder direkte ind i indlægget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Når jeg trykker på editoren så kommer jeg hen på en frisk side m plads til skrift , en række smileys i højre side og i bunden er der 3 ikoner ; send , annuller og udkast - & under dem er den hvor jeg ka uploade andet end billede og en til overblik over tråden ....& andet er der altså ik...?

Mvh Moon ??
Ahhhhh nu ka jeg se det det er under udkast ik.... næh det er det heller ik så jeg lige, det var bare mit eget profil billede, var lidt for hurtig der...?
Irriterende at jeg ik kan finde ud af det...

Mvh Moon ??
Annonce
Kan det være fordi jeg bruger min ipad air 2 at jeg ik kan se noget ikon eller billede oppe til venstre under Åbn editor....?

Danm det her bliver snart svære end mit egentlige problem...lol

Mvh Moon ??

Det er direkte på siden. Smileys til højre en række ikoner øverst til venstre med skrift typer bl.a. og så et billede.

Men din Dimmer skal have 230 volt ind der hvor der står N in og  L in. Det er klemme 1 og 2 set fra neden på det billede der er tydeligst.

klemme 3 er så den dæmpede fase der kommer ud. L out 

Men på diagrammet er der 2 måder det kan sættes op. Enten den dæmpede fase L out direkte op i en LED driver. og så + og - ligeledes op i driver

Eller kun + og - op i driver. Jeg har ikke gennemtrawlet vejledning men det er noget med under eller over 200 W.

Det er vist ikke en dæmper til almindeligt privat brug. Der skaal mange pære til før man kommer op på 200 w eller for den sags skyld 800 W

Din sælger forklarer ikke hvordan du skal tilslutte. Han spørger om hvor dine ledninger kommer fra. Alle 3 sætninger slutter med et spørgsmpls tegn.

TI SKULDER KLAP TIL DIG - VILDT MANGE TAK !!!
Nu vil jeg lige prøve at nær læse og (oversætte det til et billede i hovedet), også vil jeg lige vende tilbage med en Update, men det ser ud til at du har styr på det !! Igen igen Super mange tak har næsten brugt hel dagen på at finde et ordentligt svar på hvilke ledninger der skulle gå hvortil.
Så nu er der bare tilbage at efterprøve, vender tilbage ....nok først imorgen er flad & sulten .... men heldigvis ik irriteret længere TAK !!!

Mvh Moon ??
Du skal huske at når man kigger på diagrammer skal man ikke oversætte "ind i hovedet" Man skal bære gøre som der står. Al oversættelse indebærer en risiko for fejl.

Er det det her du mener:

AC L IN = fase fra stikkontakt

AC N IN = nul fra stikkontakt

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind