Gulvvarme med elvandvarmer

Hej LDS

Jeg er ved at bygge nyt kolonihavehus. Huset er 60 m2 og der er fuldt fundament med 300 mm isolering og nedstøbte pex rør til gulvvarme (3 kredse). Der kommer 200 mm iolering i vægge og 250 i loft.

Gulvvarmen vil jeg lave således.

En elvandvarmer ( 30 l metro), så en gulvarmeshunt ( http://www.vvs-eksperten.dk/gulvvarme/sas-gulvvarmesaet-styring/til-centralvarme/sas-gv-3-kreds--max-2bar ). 

Istedet for elvandvarmeren, kan der så, med fordel, bruges en El-unit ( http://www.vvs-eksperten.dk/metro-el-unit-345211007--7000-type ) Kan ikke helt gennemskue det.

Nogen der har nogle erfaringer eller gode råd.

 

MVH

 

Peter Graff

Hej LDS Jeg er ved at bygge nyt kolonihavehus.... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det er sådan som ViFixerDet beskriver. Det vil sige du kan spare styringen, og shunt. Men skal i stedet købe pumpe og de 2 fordelerrør. (Jeg har i mange år kørt med manuel styring af flow, og så kun reguleret på kredsens temperatur.Det har kun været 3 rum der skulle opvarmes.
Jeg laver det godt nok om nu da jeg skal have 4 rum mere koblet på.
(Jeg kører med fjernvarme)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er dog noget af det mest bizare jeg har set her på lav det selv , opvarme et kolonihave hus med vandbaseret gulvvarme som en metrovandvarmer skal levere , det vil blive hundedyrt og klodset , panel ovne vil være den bedste løsning når man absolut vil opvarme med konstantant tråd varme , dog ikke så dyrt som gulvvarmen .
Den bedste løsning er selvfølgelig luft-luft varmepumpen , men det vil trådstarter åbenbart ikke have , men når man kan varme op for 3000kr med varmepumpen modsat det her klodshans projekt som vil koste 12000-15000 kr om året ,og så tror jeg ikke at der er nok energi nok til at holde en god varme i kolde vintere .
En metrovandvarmer som bliver kørt så hårdt vil ikke holde mere end par år så skal den skiftes

   elektriker fra jævnstrømmens tid
De der har erfaring er dog mere positive. Og prøv endelig at spørge de 2 i haveforeningen hvordan det går der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg er i gang med det samme lige nu petergraff. Hvordan blev dit? Og er det dyrt at have rendende i strøm? :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis